AKTS - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II

Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II (HEM504) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II HEM504 1. Dönem 2 4 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Füsun Terzioğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Öğrenciye sağlık sistemi, toplumsal/ psiko-sosyal yapı, politikalar ve kanıt temelli çalışmaların kadın sağlığı üzerine etkileri, mevcut sorunlar ile çözüm yollarına ilişkin hemşirenin sorumlulukları hakkında bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kadın sağlığını etkileyen psikososyal ve politik yapılarla ilgili temel kavramları bilir.
  • Kadın üreme ve cinsel sağlığı ve hakları ve ülkemizdeki yasal süreçleri bilir.
  • Küreselleşmenin kadın sağlığı üzerindeki etkisini bilir.
  • Kadın sağlığını etkileyen etik sorunları tartışır
  • Cinsel sağlık ve cinsel eğitimin kadın sağlığındaki önemini tartışır.
  • Kadın statüsünü yükseltici girişimlerde hemşirenin rolünü tartışır.
  • Palyatif bakımda hemşirenin rollerini bilir.
  • Kadın sağlığını yükseltici öneriler geliştirir.
  • Kadın düşmanlığı, kadına yönelik ve aile içi şiddette hemşirenin sorumluluklarını bilir.
Dersin İçeriği Sağlık sistemindeki değişikliklerin kadın sağlığına etkileri, kadın sağlığına ilişkin istatistiksel değerlendirmeler, kadın sağlığında kanıta dayalı uygulamalar, kadın sağlığını etkileyen psikososyal ve politik yapılar, feminizm, kadına yönelik şiddet ve kadın düşmanlığı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dünyada ve Türkiye’de Kadın Sağlığı Göstergeleri Kaynaklardan konunun okunması
2 Kadın ve Kültür – Transkültürel Hemşirelik Kaynaklardan konunun okunması
3 Küreselleşme ve Kadın Sağlığı Kaynaklardan konunun okunması
4 Kadın Liderlik ve Hemşirelik Kaynaklardan konunun okunması
5 2021 ICN Teması Kaynaklardan konunun okunması
6 Kadın Üreme ve Cinsel Sağlığı ve Hakları –Yasal Boyut Kaynaklardan konunun okunması
7 Ara Sınav
8 Hemşirelikte Güçlendirme Kaynaklardan konunun okunması
9 Kadın Sağlığını Etkileyen Etik Sorunlar Kaynaklardan konunun okunması
10 Kadın Sağlığını Etkileyen Etik Sorunlar Kaynaklardan konunun okunması
11 Kadın Sağlığında Kanıta Dayalı Uygulamalar Kaynaklardan konunun okunması
12 Kadın Sağlığında Kanıta Dayalı Uygulamalar Kaynaklardan konunun okunması
13 Jinekolojik Onkolojide Palyatif Bakım Kaynaklardan konunun okunması
14 Kadın Düşmanlığı, Kadına Yönelik ve Aile İçi Şiddet ve Hemşirenin Sorumlulukları Kaynaklardan konunun okunması
15 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nell L. Tharpe-Cindy L. Farley-Robin G. Jordan (2021). Clinical Practice Guidelines for Midwifery & Women's Health Jones & Bartlett Learning LLC, 9781284194081.
2. Heidi Collins Fantasia, Allyssa L. Harris, Holly B. Fontenot, 2020. Guidelines for Nurse Practitioners in Gynecologic Settings, 12th Edition Springer Publishing Company, Inc.
3. Mishra, M. G., Sinha, H. H. (2014). Treatment and prognosis in obstetrics and gynecology. New Delhi: Jaypee Brothers Medical Publishers.
4. Maternity & women's health care. (2020). Lowdermilk, D. L., Perry, S. E., Cashion, M. C., Alden, K. R., Olshansky, E. Mosby, 12th edition. DeCherney, A. H. (2018). C 12th edition. McGraw-Hill Education / Medical.
5. Deshpande, A. (2015). Pregnancy medicine. New Delhi: Jaypee, The Health Science Publishers.
6. Singh, t. G., Jain, n. (2015). Clinics in obstetrics. New Delhi, India: Jaypee Brothers Medical Publishers

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirme, analiz etme X
2 2. Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme, sorun alanlarını belirleme ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirme. X
3 3. Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgi kazanabilme X
4 4. Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilme X
5 5. Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlayabilme ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilme. X
6 6. Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanıyabilme ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilme X
7 7. Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun tutum geliştirebilme X
8 8. İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme. X
9 9. Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilme. X
10 10. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahip olabilme ve kanıta dayalı uygulamaları takip edebilme. X
11 11. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlayabilme ya da bilimsel bir toplantıda sunabilme X
12 12. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerileri geliştirebilme, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenebilme X
13 13. Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125