AKTS - Mekanın Ekonomi Politiği
Mekanın Ekonomi Politiği (MMR617) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekanın Ekonomi Politiği | MMR617 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Toplumsal yapı, sosyo-politik ve sosyo-ekonomik yapılanma temelinde mekân, mekân üretimi ve organizasyonu kavramlarını sorgulama/eleştirme |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Political-economic structuring as the basis of spatial processes; production and organization of space within the framework of the conditions specific to capitalism; space in terms of social relations; concepts related with production and organization of space; links between these concepts and the perceived space; discussion of essays related |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, yöntem ve kaynaklar hakkında konuşma. | |
2 | Alan çalışmasının belirlenmesi | |
3 | Mekânın Üçlü Diyalektiği | |
4 | Algılanan- tasarlanan ve yaşanan mekân | |
5 | Temsil mekân/mekân- ideoloji | |
6 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
7 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
8 | Mekân-sermaye-ideoloji ilişkisi | |
9 | Ara Sınav sunumları | |
10 | Mekân-sermaye-ideoloji ilişkisi | |
11 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
12 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
13 | Mekân-rant-ideoloji | |
14 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
15 | Okumalar üzerinden sunum/tartışma | |
16 | Sunumlar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Frampton, K., “The work of Architecture in the Age of Commodification” Commodification Spectacle in Architecture, University of Minnesota Press, Minneapolis and London, 2005. |
---|---|
2. Jameson, F., “Architecture and the Critique of Ideology”, Architecture Criticism Ideology, Princeton Architectural Pres, pp 51-87, 1985. | |
3. Lefebvre, H., The Production of Space, (English Translation, Donald Nicholson- Smith), Blackwell, Oxford, 1991. | |
4. Tafuri, M., “Ideology and Utopia”, Architecture and Utopia; Design and Capitalist Development, The MIT Pres, Cambridge and Massachusetts, pp. 50*78, 1988. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 15 | 15 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 125 |