AKTS - Tasarım ve İletişim
Tasarım ve İletişim (MMR512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım ve İletişim | MMR512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Görsel iletişimin tarihsel arka planını değerlendirerek karmaşık yapısını açıklamak, Bu çerçevede, görsel deneyimi değerlendirebilecek ve anlamdırabilecek bilgi birikimine ve kuramsal donanıma sahip olmak, Her türlü görsel iletişimi anlamdırmamızı sağlayan toplumsal, kültürel, ideolojik ve kurumsal bağlamlamları değerlendirmek, Farklı alımlama süreçlerini ve bunlara etkide bulunan faktörleri anlamak, Temel tasarım ilkelerinin iletişimsel özelliklerini algılamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimin hızla geliştiği günümüzde, etkin görsel imaj yaratma çabasının tasarımda oynadığı rol; örneklerle iletişim ve tasarımda kullanılan kuramlar ve yöntemler; disiplinlerarası anlamsal çalışmaların ve günümüz tasarımlarında gelişen eğilimlerin incelenerek tasarımdaki iletişimsel ölçütlerin oluşumunun betimlenmesi;anlamsal çözümleme yapılarak |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Konular Hakkında Ön Bilgi Toplama |
2 | Görsel algı ve biçim-içerik dizgesi | Sunuma Hazırlık |
3 | Anlamlandırma ve anlam oluşturan işlemler | Sunuma Hazırlık |
4 | Mimari (arkitektonik) kodlar ve iletişim | Kitap İle İlgili Tartışma |
5 | Dilbilim-Göstergebilim-Tasarım ilişkisi | Kitap İle İlgili Tartışma |
6 | Anlam çözümlemesinde disiplinlerarası yaklaşımlar | Kitap İle İlgili Tartışma |
7 | İletişimin temel ilkeleri | Kitap İle İlgili Tartışma |
8 | Tasarımda iletişim oluşumunda kültürel dizge | Kitap İle İlgili Tartışma |
9 | Üretim-tüketim ilişkisi ve tasarımda simgesel boyut | Kitap İle İlgili Tartışma |
10 | İletişim Estetiği | Sunuma Hazırlık |
11 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
12 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
13 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
14 | Araştırma Sunumu | Sunum ve Tartışma |
15 | Örnek İncelemeleri | Sunum ve Tartışma |
16 | Genel Sınav / Sunum | Final Exam / Presentation |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 2. Barnard, Malcolm. (2002) Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür (Çev. Güliz Korkmaz). Ankara:Ütopya Yayınevi. |
---|---|
5. Fiske, John. (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları/ARK. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Dehaene, G., Pascal, P., Lestienne, C., Sagart, L. (2013). Dilin En Güzel Tarihi. (Çev. Sema Rifat). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. |
4. Fischer, G. (2015). Mimarlık ve Dil (Çev. Fatma Erkman Akerson). İstanbul:Daimon. | |
5. Woodward, I. (2016). Maddi Kültürü Anlamak. (Çev. Ferit Burak Aydar). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 40 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |