AKTS - Yenilik İktisadı

Yenilik İktisadı (ECON442) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yenilik İktisadı ECON442 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Dr. Öğr. Üyesi
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin yeniliğin ekonomiye katkısını anlayıp analiz edebilmeleri için teknoloji, araştırma geliştirme ve yenilik kavramlarına mikro, ve makro açılardan yaklaşmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci teknoloji, yenilik ve ticarileşmenin ekonomik gelişmeye katkısını açıklayabilir
  • Öğrenci teknolojinin içselleştirilmesine farklı yaklaşımları ve yeniliğin farklı ekonomik sistemlerdeki yayılımını açıklayabilir
  • Öğrenci teknolojik fırsatları analiz edebilir ve gelişmekte olan ülkelerdeki tehditleri belirleyebilir
Dersin İçeriği Mikro ve makro seviyelerde bilim, teknoloji ve yeniliğin ekonomi ile ilişkisi; yeniliğin yayılması ve içselleştirilmesi, ölçümünde karşılaşılan sorunlar; ulusal ve bölgesel seviyelerde yenilik ve kümeler; AR-GE destek mekanizmaları ve Türkiye`deki ekonomik performans.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilim, teknoloji ve inovasyon neden çalışılmalı? Ders notları
2 Toplumları başarılı yenilikçiler yapan faktörler nelerdir? Ders notları https://www.ted.com/playlists/20/where_do_ideas_come_from
3 Makroekonomik Bakış açısından bilim ve teknolojinin büyüme faktörleri olarak katkısı Ders notları
4 Inovasyonun Yayılımının Makroekonomik Etkileri Ders notları
5 Mikroekonomik Bakış açısından yenilikçi firmalar nasıl farklıdır? Ders notları
6 Yenilik ve dağılımı Ders notları
7 Arasınav
8 Yeniliğin ölçümünün yöntemi Ders notları
9 Yeniliğin ölçümünün yöntemi Ders notları
10 Yeniliğin doğasındaki sistem Ders notları
11 Yeniliğin doğasındaki sistem ders Notları
12 Yenilik ve ekonomik performans Ders notları
13 Yenilik ve ekonomik performans Ders Notları
14 Yenilik ve ekonomik performans Ders Notları
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Freeman, Chris and Luc Soete, (1997). The Economics of Industrial Innovation (Third Edition) MIT Press
Diğer Kaynaklar 2. Fagerberg, D.C. Mowery and R.R. Nelson (eds) (2005) The Oxford Handbook of Innovation, Oxford University Press

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 15
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 15
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 19 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar.
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar.
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar.
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler.
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular.
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır.
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir.
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder.
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir.
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder.
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar.
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır.
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler.
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler 1 7 7
Raporlar
Ödevler 1 57 57
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 143