AKTS - Antimikrobiyal Yönetim

Antimikrobiyal Yönetim (MED324) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Antimikrobiyal Yönetim MED324 Alan Seçmeli 2 0 0 1 2
Ön Koşul Ders(ler)i
MED192, MED292
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Necla TÜLEK
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu kursun sonunda, katılımcılar antimikrobiyal yönetimin temel yetkinliklerini ve bunların yaygın klinik senaryolara nasıl uygulanabileceğini anlayabilmelidir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Antimikrobiyal direncin temel mekanizmalarını belirtir ve insan popülasyonundaki göreli frekanslarını tanımlar.
  • Antimikrobiyal yönetimin temel unsurlarını değerlendirir ve tıbbi uygulama ortamında temel unsurları uygulama fırsatlarını tartışır.
  • Antimikrobiyal direnç nedeniyle şu anda büyük tedavi zorlukları sunan patojenik mikroorganizmaları listeler.
  • Mikroorganizmaların izolasyonu, tanımlanması ve antimikrobiyal duyarlılık testi için yaygın yöntemleri listeler ve karşılaştırır.
  • Direnç problemlerini tanımlamak ve izlemek için antibiyogram bilgilerini kullanan prosedürleri tanımlar ve listeler.
  • Uygun antimikrobiyal formüler kararı verir.
  • Organize bir sağlık hizmeti ortamında yönetim sonuç ölçütlerini ileriye dönük olarak ölçmek için yöntemleri listeler ve karşılaştırır.
  • Antimikrobiyal ajanları optimize etmek ve bunları olası yönetim girişimleriyle ilişkilendirmek için üç veya daha fazla genel yöntem/yaklaşım önerir.
  • Temel enfeksiyon kontrol süreçlerini tartışır ve bunların antimikrobiyal yönetim programları ile ilişkisini açıklar.
  • Bir yönetim programının/ekibinin finansmanını maliyet açısından haklı kılan bir teklif hazırlar ve savunur.
  • Sık görülen senaryolara ihtiyatlı antimikrobiyal reçetelemenin temel ilkelerini uygular.
Dersin İçeriği Antimikrobiyal direnç ve farmakodinamik parametreler, antibiyotik kullanımı ve yanlış kullanımı, antimikrobiyal reçeteleme: antimikrobiyal yönetim, kültür sonuçları, duyarlılık testleri, hızlı tanı/biyobelirteçler, idrar yolu/deri ve yumuşak doku/toplum kökenli solunum yolu enfeksiyonları, akut enfeksiyöz ishal:simülasyon, senaryo tartışma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Antimikrobiyal dirence genel bakış. -
2 Antibiyotik kullanımı ve yanlış kullanımı. Antimikrobiyal reçeteleme ve kullanım belirleyicileri. Antimikrobiyal Reçete Yazmanın İlkeleri -
3 Antimikrobiyal yönetim nedir? Neden önemli? -
4 Kültür Sonuçlarını Yorumlama Antimikrobiyal duyarlılık testleri -
5 Yönetimde laboratuvar ve hızlı tanı/biyo-belirteçlerin rolü Antimikrobiyal yönetimde enfeksiyon kontrol önlemlerinin rolü -
6 Yaygın olarak kullanılan antimikrobiyal farmakodinamik ve farmakodinamik parametreler -
7 Etkileşimli vaka çalışmaları -
8 Ara Sınav -
9 Antimikrobiyal yönetim bilgisini ve uygulamasını geliştirmeye yönelik ulusal stratejiler -
10 İdrar yolu enfeksiyonları -
11 Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları -
12 Toplum kökenli solunum yolu enfeksiyonları -
13 Akut Enfeksiyöz İshal -
14 Simülasyon 1 Senaryo Simülasyon 2 Senaryo -
15 Tartışma: İnsan birinci basamak sağlık hizmetlerinde antimikrobiyal yönetim -
16 Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases, John E. Bennett & Raphael Dolin & Martin J. Blaser. 9th Edition. 2019
2. Antımıcrobıal Stewardshıp From Prıncıples To Practıce. British Society for Antimicrobial Chemotherapy, 2018
Diğer Kaynaklar 3. https://openwho.org/courses/AMR-competency

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 58