AKTS - Göğüs Cerrahisi I

Göğüs Cerrahisi I (MED416) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Göğüs Cerrahisi I MED416 Alan Seçmeli 10 20 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Muhammet Reha ÇELİK
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere muayene-inceleme sonuçları ile ön tanı koymak ve göğüs bölgesini etkileyen cerrahi durumların ilk tedavisini düzenlemek ve hastaları doğru yönlendirmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Klinik uygulamalı ders sırasında öğrenciler, göğüs hastalıklarının ve durumlarının değerlendirilmesi, teşhisi ve cerrahi tedavisi dahil olmak üzere göğüs cerrahisinin çeşitli yönleriyle tanıştırılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tam bir göğüs muayenesi yapabilir.
  • Muayene sonuçları ile ön tanı koyabilir ilk tedaviyi düzenleyebilir.
  • Hastaları doğru yönlendirebilir
  • Göğüs yaralanmalarında gerekli acil müdahaleyi yapabilir ve hastanın uygun şekilde tedaviye yönlendirilmesini sağlar.
Dersin İçeriği Akciğer rezeksiyonlarını, torasik travma yönetimini, plevral hastalıkları, özofagus bozukluklarını, mediastinal tümörleri ve torasik bölgeyi etkileyen konjenital anomalileri içerir ancak bunlarla sınırlı değildir. Program, öğrencilerin deneyimli göğüs cerrahlarının rehberliğinde göğüs cerrahisi prosedürlerine aktif olarak katılmalarına olanak tanıyan uygulamalı klinik deneyim sunar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Göğüs Cerrahisine Giriş, Göğüs Bölgesinin Anatomisi ve Fizyolojisi, Göğüs Cerrahisinde Değerlendirme ve Görüntüleme, Göğüs Cerrahisinde Cerrahi YaklaşımlaR, Akciğer Rezeksiyonları: Lobektomi ve Pnömonektomi, Minimal İnvaziv Göğüs Cerrahisi: VATS (Video Yardımlı Torakoskopik Cerrahi), Özofagus Cerrahisi: Temel Bilgiler ve Teknikler, Mediastinal Tümörler ve Cerrahi Yönetim, Göğüs Travması: Değerlendirme ve Cerrahi Müdahaleler,Plevral Hastalıklar ve Cerrahi Tedaviler -
2 Torasik Çıkış Sendromu ve Sinir Basması Sendromları, Göğüs Bölgesinin Doğuştan Anomalileri, Göğüs Cerrahisi Hastalarının Perioperatif Bakımı ve Yönetimi, Torasik Cerrahi Komplikasyonlar ve Yönetimi, Palyatif Göğüs Cerrahisi ve Yaşam Sonu Bakımı, Göğüs Cerrahisinde İletişim Becerileri: Hasta ve Aile Etkileşimi, Göğüs Hasta Bakımına Multidisipliner Yaklaşım,SINAV -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Frank W. Sellke,Pedro J. del Nido,Scott J. Swanson. Sabiston and Spencer Surgery of the Chest, 10th Edition, Elsevier, 2023. ISBN: 978-0323790284

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 2 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 10 20
Laboratuar
Uygulama 2 20 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 80