AKTS - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları II
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları II (MED505) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları II | MED505 | Y.Lis-1 | 10 | 20 | 0 | 6 | 11 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan, Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Pediatrik hastalıklardaki sorunları tanımlama ve bu sorunlara yönelik bilgi, beceri, tutumları içeren yetenekleri kazandırmak. Tıp eğitiminin klinik dönemlerinde yeni doğan, bebek, çocuk hastalık ve sağlık durumlarını takip ve teşhis etmek, tedavi etmek ve sağlıklı çocuk hastanın gelişim süreçlerini takip etmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Oryantasyon, çocuk hastada anamnez alma, propedötik, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığı, yenidoğan, bebek fizik muayenesi, çocukluk döneminde büyüme ve takip, büyüme ve gelişme geriliği, aşılama takvimi, prematür bebek, konjenital, metabolizma hastalıkları, sık görülen infeksiyon hastalıkları, acil yaklaşım gerektiren durumlar |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Propedötik, Patolojik durumlarda hedefe yönelik inceleme Bulguların çocuğun yaşına ve genel durumuna göre değerlendirilmesi Yaygın gelişimsel sorunlara yaklaşım Ergenlik Döneminde Fiziksel Büyüme ve Cinsel Gelişim, Cinsiyet gelişim bozuklukları, Belirsiz Genital Bölgeye Klinik Yaklaşım Çocuk İstismarı, Şiddet ve İhmal Çocuk hakları Çocuklar için yaygın tarama yöntemleri Adölesanda Sık Karşılaşılan Sorunlar Adölesan hastaya yaklaşım | - |
2 | Akut solunum yetmezliği Kan gazının değerlendirilmesi Tekrarlayan pnömoni Hırıltılı çocuk yaklaşımı Öksürüğü olan çocuğa yaklaşım Doğuştan siyanotik kalp hastalıkları Akut kalp yetmezliği Çocuklarda ritm bozuklukları, EKG'nin değerlendirilmesi Şok Hipertansiyon | - |
3 | Tam kan sayımının değerlendirilmesi Periferik yaymanın değerlendirilmesi Çocuklarda demir eksikliği anemisi Hemoglobinopatiler Megaloblastik anemiler, hemolitik anemiler Kemik iliği yetmezliği Çocuklarda transfüzyon ilkeleri Çocukluk çatı tümörleri Çocukların hematolojik tümörleri-lösemi Hemorajik Diyatez Çocuklarda onkolojik acil durumlar | - |
4 | Anafilaksi Alerjik hastalıklar Atopik Egzama Raşitizm, Konjenital primer hipotiroidizm, Hipotiroidizm Tip I diabetes mellitus, Diyabetik Ketoasidoz Endokrin hastalıklarda ayırıcı tanı Lenfadenopatilere yaklaşımlar | - |
5 | Çocuklarda akut ve kronik Böbrek Yetmezliği Çocuklarda obstrüktif üropati ve VUR Nefrotik Sendrom, Nefritik Sendrom Çocuklukta artrit Jüvenil idiopatik artriti Bağ dokusu hastalıklarına tanısal yaklaşım Kas distrofileri Serebral palsi Çocukluk konvülsiyonları ve epilepsi | - |
6 | Baş ağrısı olan çocuğa yaklaşım Vaskülit, Serebrovasküler Hastalıklar, Konvülsiyon-Koma Poliklinikte hasta muayenesi Yaygın hastalıklarda reçete Pediatrik hastalarda radyolojik değerlendirme Çocuklarda zehirlenmeye yaklaşım Pediatrik acil durumlar Önleyici yaklaşım | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kliegman, St. Geme, Bum, Shah, Tasker, Wilson (2020). Nelson Textbook of Pediatrics, 21sth Edition. Elsevier Saunders; ISBN: 978-0323529501 |
---|---|
2. Maya Bunik, William Hay, Myron Levin, Mark Abzug (2022). Current Diagnosis & Treatment Pediatrics,26th Edition. McGraw Hill / Medical; ISBN: 978-1264269983 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 6 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 80 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 20 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 80 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | ||||
2 | Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
3 | Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. | X | ||||
4 | Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. | X | ||||
5 | Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | X | ||||
6 | Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
7 | Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. | X | ||||
8 | Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
9 | Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. | X | ||||
10 | Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | ||||
11 | Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. | X | ||||
12 | Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. | X | ||||
13 | Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. | X | ||||
14 | Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. | X | ||||
15 | Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. | X | ||||
16 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | X | ||||
17 | Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. | X | ||||
18 | Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
19 | Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. | X | ||||
20 | Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 6 | 10 | 60 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 6 | 20 | 120 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 10 | 60 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | 1 | 5 | 5 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 283 |