AKTS - Nöroloji I

Nöroloji I (MED404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Nöroloji I MED404 8. Dönem 2 1 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Arif Tolga Sönmez
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Birinci basamak düzeyinde sık görülen nörolojik hastalıkların tanı ve tedavisine yönelik bilgi, beceri ve tutumların kazanılması; cerrahi veya girişimsel tedavi gerektiren hastalıkları tanıma ve tedavi yöntemlerini açıklayabilme; acil ve acil nörolojik vakaların tanınması, ilk müdahalenin yapılabilmesi ve uygun önlemler alınarak ikinci basamak sağlık merkezlerine sevk edilmesi; bazı nörolojik hastalıkların birinci basamak düzeyinde takibi ve önleyici tedbirlerin alınması; nörolojik belirti ve bulguların tanınması ve ilgili hastalıkların ön tanısı ile uygun koşullarda ikinci basamak sağlık merkezlerine sevk edilmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinir sisteminin normal yapı ve işlevini açıklar.
  • Sinir sistemi hastalıklarının etiyolojik faktörlerini (genetik, gelişimsel, metabolik, toksik, enfeksiyöz, otoimmün, dejeneratif, vasküler vb.) ve patofizyolojik mekanizmalarını açıklar.
  • Sinir sisteminin sık görülen hastalıklarının sıklığının azaltılmasına yönelik epidemiyoloji ve yaklaşımları bilir.
  • Sinir sistemi hastalıklarının başlıca belirti ve bulgularını açıklar.
  • Sinir sistemi semptomlarının ayrıntılı ve güvenilir bir geçmişini alır.
  • Eksiksiz ve güvenilir bir nörolojik muayene yapar.
  • Gerekirse Minimental Durum Muayenesi Testi yapar ve sonucu kabaca yorumlar.
  • Hastanın öyküsünü ve muayene bulgularını değerlendirerek olası tanıları sıralayın, tanıyı doğrulamak için temel tanı testlerini açıklayın ve test sonuçlarını yorumlar.
  • Kişileri sinir sistemi hastalıklarına maruz bırakan etkenleri ve risk altındaki kişileri hastalık öncesi veya başlangıç aşamasında tespit etmek ve gerekli önlemleri alır.
  • Ölüm oranı yüksek sinir sistemi hastalıkları ve acil durumları tanır, ilk tedavilerini yapar ve ikinci basamak sağlık merkezine uygun şekilde sevk eder.
  • Sık görülen sinir sistemi hastalıklarını tanır, birinci basamakta doğru tedaviyi başlatır ve hastanın takibini yapar.
  • Tedavisi planlanan bazı sinir sistemi hastalıklarının (epilepsi, felç, migren, demans vb.) birinci basamakta takibini yapar.
  • Sinir sistemi hastalıklarının tedavisinde kullanılan ilaçları ve ciddi yan etkilerini bilir.
  • Sinir sistemi hastalıklarının tedavisinde akılcı ilaç kullanma ilkelerini uygular.
  • Nörolojik öykü ve muayeneyi yapma ve yorumlamada yetkinlik göstermek
  • Muayenede anormal bulguları tanıyabilme ve bunları sinir sistemindeki lezyonu lokalize etmek için öykü ile birlikte sunabilme
Dersin İçeriği Klinik nöroanotomi, santral ve periferik sinir sisteminin hastalıkları, bu hastalıkların semptom ve klinik seyirleri, tanı konulması ve tedavi planlaması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ağrı Fizyopatolojisi Baş ağrısı Vertigo ve Denge Bozuklukları Beyin Damar Hastalıkları Demanslar ve Diğer Bilişsel Bozukluklar Epilepsi (Patofizyoloji ve Semiyoloji) Bilişsel Bozukluklar ve Komadaki Hastaya Yaklaşım Periferik Sinir ve Motor Nöron Hastalıkları Ekstrapiramidal Sistemin Fizyopatolojisi Serebellar Sistem ve Ataksi -
2 Kranial Sinirler ve Tutulumlar Omurilik ve Kas Hastalıkları Demiyelinizan Hastalıklar Uyumak Piramidal Sistem Hastalıkları Nörolojik muayene nörolojik semiyoloji Nöbet geçiren çocuğa yaklaşım -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Lange Clinical Neurology, a David Greenberg 11e (English Edition) 2021
2. Adams and Victor's Principles of Neurology, Allan H. Ropper, Martin A. Samuels, Joshua P. Klein, Sashank Prasad, 11e, 2019

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 60
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 18 36
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 10 20
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 2 9 18
Toplam İş Yükü 76