AKTS - Acil Tıp II
Acil Tıp II (MED614) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Acil Tıp II | MED614 | Y.Lis-4 | 0 | 10 | 0 | 8 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Erişkin dönemde görülen acil sorunlar ve hastalıkların ayrıcı tanısını yapabilme ve ön tanısını ya da tanısını koyabilme, gerekli hallerde ilk müdahaleyi yapabilme, tedavi uygulayabilme ya da uygun bir biçimde sevk edebilme yeterliğinin kazanılması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Acil Tıp Alanında Temel Eğitim Programında belirtilen öğrenme hedeflerini kapsayacak şekilde acil serviste sık görülen hastalıklara ilişkin temel bilgileri, yönetimi ve birinci basamak tedavi uygulamalarını kapsar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afetler ve afet yönetimi Kardiyopulmoner arrest Şok Allerji, anjiyoödem, anafilaksi Asit-baz ve sıvı-elektrolit dengesi bozuklukları Göğüs ağrısı Akut koroner sendrom Kardiyojenik şok Akut kalp yetmezliği Ritim bozukluları Senkop Kardiyomiyopatiler ve perikard hastalıkları Acil kapak hastalıkları | - |
2 | Endokardit Defibrilasyon ve kardiyoversiyon Kardiyopulmoner resüsitasyon Sistemik ve pulmoner hipertansiyon Arter tıkanıklıkları ve anevrizma Kardiyak ve vasküler girişimler, perikardiyosentez Solunum sıkıntısı Pulmoner ödem Hemoptizi Pnömotoraks Akut astım Akciğer ve solunum yolları enfeksiyonları Havayolu yönetimi ve mekanik ventilasyon | - |
3 | Baş ağrısı İskemik ve hemorajik inme Bilinç bozuklukları Baş dönmesi ve vertigo Ataksi Akut periferik nörolojik bozukluklar Sinir sistemi enfeksiyonları Akut diyabetik komplikasyonlar Hipotiroidizm ve hipertiroidizm Adrenal yetmezlik Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları Hemolitik anemiler Transfüzyon Onkolojik aciller | - |
4 | Akut karın ağrısı Bulantı, kusma, ishal ve kabızlık Gastrointestinal kanamalar İleus Akut pankreatit ve kolesistit Akut apendisit ve divertikülit Peptik ülser ve gastrit Akut böbrek hasarı ve yetmezliği Akut idrar retansiyonu Üriner taş hastalıkları ve enfeksiyonlar Sepsis Organ ve ekstremite travmaları Yaralanmalar Sokmalar-Isırmalar Zehirlenmeler | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Rosen's Emergency Medicine: Concepts and Clinical Practice, 2-Volume Set, 9th Edition Ron Walls Robert Hockberger Marianne Gausche-Hill |
---|---|
2. Tintinalli’s Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide, 8th Edition Judith E. Tintinalli, J. Stephan Stapczynski, O. John Ma, Donald M. Yealy, Garth D. Meckler, David M. Cline |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 60 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 31 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | ||||
2 | Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
3 | Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. | X | ||||
4 | Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. | X | ||||
5 | Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | X | ||||
6 | Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
7 | Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. | X | ||||
8 | Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
9 | Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. | X | ||||
10 | Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | ||||
11 | Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. | X | ||||
12 | Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. | X | ||||
13 | Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. | X | ||||
14 | Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. | X | ||||
15 | Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. | X | ||||
16 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | X | ||||
17 | Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. | X | ||||
18 | Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
19 | Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. | |||||
20 | Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 20 | 5 | 100 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 4 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |