AKTS - Psikiyatri II

Psikiyatri II (MED612) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikiyatri II MED612 Y.Lis-3 0 5 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Erişkin dönemde görülen psikiyatrik sorunlar ve hastalıklar konusunda koruyucu hekimlik yapabilme, sık görülen psikiyatrik hastalıkların ve acil durumların ayrıcı tanısını yapabilme ve ön tanısını ya da tanısını koyabilme, gerekli hallerde ilk müdahaleyi yapabilme, tedavi uygulayabilme ya da uygun bir biçimde sevk edebilme, psikiyatri hastalarının takibini yapabilme yeterliğinin kazanılması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkin bir iletişim kurarak hastanın psikiyatrik öyküsünü alır ve ruhsal durum muayenesini yapar.
  • Ruhsal bozukluklar ile ilişkili belirti ve bulguları tanır ve psikiyatrik öykü ve ruhsal durum muayenesi bulgularını analiz ederek ön tanılar oluşturur.
  • Depresyonun tanısını koyarak tedavisini planlar, farmakolojik ve diğer tedavi yöntemlerini değerlendirir ve gerekli hallerde hastayı sevk eder.
  • Anksiyete bozukluklarının tanısını koyarak tedavisini planlar, farmakolojik ve diğer tedavi yöntemlerini değerlendirir ve gerekli hallerde hastayı sevk eder.
  • Acil psikiyatrik durumları bilir, hastayı değerlendirerek gerekli ilk müdahaleyi yapar ve uygun bir biçimde sevk eder.
  • Bipolar bozukluk, somatoform bozukluklar, yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları, kişilik bozuklukları, şizofreni ve madde kullanım bozuklukları gibi sık karşılaşılan psikiyatrik bozuklukları/hastalıkları tanır, gerekli yönlendirmeyi yapar, takiplerini sürdürür.
  • Tıbbi durumlarla ilişkili psikiyatrik bozuklukları bilir.
  • İntihar ve müdahale kavramlarını bilir, intihar olgularında gerekli müdahaleyi yapar ve uygun biçimde sevk eder.
  • Mesleğiyle ilgili güncellenen konuları, yenilenen ve değişen tanı ve tedavi yaklaşımlarını takip ederek mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir.
  • Birinci basamak düzeyindeki yazılı ve elektronik kayıtları uygun şekilde tutar, gerekli raporlama ve bildirimleri yapar.
  • Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve sağlık personeli ile iletişiminde etik değerlere uygun davranır.
  • Sağlık sistemini ve uygulamaları bilir.
Dersin İçeriği Duygudurum ve anksiyete bozuklukları; depresyon; antidepresanlar; somatizasyon ve somatoform bozukluklar; yeme bozuklukları; uyku bozuklukları; cinsel işlev bozuklukları; kişilik bozuklukları; psikotik bozukluklar; şizofreni; antipsikotikler; psikiyatrik aciller; deliryum; disosiyatif bozukluklar; alkol ve madde bağımlılığı; etik-yasal sorunlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Psikiyatri hastasından anamnez alma Ruhsal durum muayenesi Duygudurum bozuklukları, klinik tanı ve tedavisi Depresyon epidemiyoloji ve etiyolojisi Depresyonun tedavisi: psikofarmakoloji ve diğer müdahaleler Bipolar bozukluk Anksiyete bozuklukları, sınıflandırması, klinik tanı ve tedavisi -
2 Antidepresanlar, anksiyolitikler ve duygudurum düzenleyiciler Somatizasyon ve somatoform bozukluklar Yeme bozuklukları Uyku bozuklukları Cinsel işlev bozuklukları Kişilik bozuklukları Bedensel hastalıklarda görülen ruhsal bozukluklar -
3 Psikotik bozukluklar, sınıflandırması ve semptomları Şizofreni ve diğer sanrısal bozukluklar, etiyolojileri, temel semptomları ve klinik yaklaşım Antipsikotikler İntihara yaklaşım Acil psikiyatrik durumlar Deliryum ve diğer tıbbi durumlara bağlı ruhsal tabloların tanı ve tedavileri -
4 Disosiyatif bozukluklar, tanı ve tedavi yaklaşımı Alkol ve madde kullanım bozukluğuna bağlı tablolar, acil yaklaşım, yoksunluk ve intoks tablolarının yönetimi Etik sorunlar Yasal sorunlar -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kaplan & Sadock’s Synopsis of Psychiatry, 10th Edition Benjamin J. Sadock, Virginia A. Sadock
2. Rutter's Child and Adolescent Psychiatry, 6th Edition Anita Thapar, Daniel S. Pine, James F. Leckman, Stephen Scott, Margaret J. Snowling, Eric A. Taylor
3. Goldman-Cecil Medicine, 2-Volume Set, 25th Edition Lee Goldman and Andrew I. Schafer
4. Andreoli and Carpenter's Cecil Essentials of Medicine, 9th Edition Ivor J. Benjamin, Robert C. Griggs, Edward J Wing, J. Gregory Fitz

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 20
Laboratuar - -
Uygulama 15 60
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 1 20
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 31 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler.
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama 20 5 100
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 4 20
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125