AKTS - İç Hastalıkları I
İç Hastalıkları I (MED401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları I | MED401 | 7. Dönem | 18 | 18 | 0 | 6 | 10 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Gastrointestinal, onkolojik, lenfo-hematopoetik ve pıhtılaşma sistem hastalıklarının birinci basamak düzeyinde tanı, tedavi ve izlemi, önlenmesi, erken tanı konulması ve sevkine; bu sistemlerle ilgili acil durumların tanınması ve ilk müdahalenin yapılmasına yönelik bilgi, beceri ve tutum kazandırılması. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gastrointestinal, onkolojik, lenfo-hematopoetik ve pıhtılaşma sistemlerinin fonksiyonel ve enflamatuar hastalıkları, kanserleri; bu hastalıkların semptom ve klinik seyirleri, tanı konulması ve tedavi planlaması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özefagus hastalıkları Peptik ülser Mide tümörleri Üst ve alt gastrointestinal sistem kanamaları İnflamatuvar barsak hastalıkları Kolorektal kanserler Kronik diyare Malabsorbsiyon Gastroenteroloji laboratuvar pratik Klinik ve poliklinikte hasta hazırlama Hazırlanan hastaların tartışılması Reçete yazma Seminer | - |
2 | Fonksiyonel barsak hastalıkları Kolesistit ve kolelithiazis Pankreatitler ve pankreasın neoplazik hastalıkları Karaciğer foksiyon bozuklukları Kronik hepatitler Non‐viral kronik karaciğer hastalıkları Siroz ve komplikasyonları Portal hipertansiyon Gastroenteroloji laboratuvar pratik Klinik ve poliklinikte hasta hazırlama Hazırlanan hastaların tartışılması Reçete yazma Seminer 1. Ara Sınav | - |
3 | Hematolojide tanısal yaklaşım: Laboratuvar Kanama diyatezi Hiperkoagülabilite Hemolitik anemi Nütrisyonel anemi Lenfomalar Hematolojiye giriş ve hematoloji laboratuvarı Anemili hastaya yaklaşım Kanama diyatezine yaklaşım Hiperkoagülabiliteye yaklaşım Lenfadenopati ve splenomegaliye yaklaşım Klinik ve poliklinikte hasta hazırlama Hazırlanan hastaların tartışılması Reçete yazma Seminer | - |
4 | Plazma hücre hastalıkları Akut lösemiler Kronik miyeloproliferatif hastalıklar Kemik iliği yetmezliği Kan bankacılığı ve aferez Kök hücre nakli Lenfadenopati ve splenomegaliye yaklaşım Akut lösemili hastaya yaklaşım Kök hücre nakli Kan bankası ve transfüzyon/aferez Klinik ve poliklinikte hasta hazırlama Hazırlanan hastaların tartışılması Reçete yazma Seminer 2. Arasınav | - |
5 | Kanser hücre biyolojisi ve metastaz gelişimi Kanseri önleme ve erken tanı Kanserli hastaya yaklaşım ilkeleri Akciğer kanseri Meme kanseri Testis germ hücre ve jinekolojik kanserler Gastrointestinal sistem kanserleri Kanserden korunma ve erken tanı Kanser kemoterapisi uygulama temel ilkeleri Radyoterapinin temel ilkeleri Radyoterapinin erken ve geç etkileri Primeri bilinmeyen kansere yaklaşım Klinik ve poliklinikte hasta hazırlama Hazırlanan hastaların tartışılması Reçete yazma Seminer | - |
6 | Kanserde hematolojik sorunlar ve enfeksiyonlar Onkolojik aciller Kanserde immünoretapi ve hedefe yönelik tedaviler Sitotoksik ilaçlar ve hormonal tedavi Kanserde ağrı ve destek tedavileri Konsültasyon etiği Klinik açıdan lösemi genetiği ve kemik iliği yetmezliği sendromları Sporadik solid doku tümörlerinde genetik yaklaşım Ailesel ve kalıtsal kanser sendromları Onkolojik aciller Tümör belirleyiciler Kötü haber verme Tükenmişlik ve koruma yöntemleri Klinik ve poliklinikte hasta hazırlama Hazırlanan hastaların tartışılması Reçete yazma 3. Ara Sınav İç Hastalıkları I Genel Sınavı | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Harrison's Principles of Internal Medicine (20th Edition) J. Larry Jameson , Anthony S. Fauci, Dennis L. Kasper, Stephen L. Hauser, Dan L. Longo, Joseph Loscalzo; McGraw-Hill, Europe, 2018. |
---|---|
2. Goldman-Cecil Medicine (25th Edition); Lee Goldman, Andrew I. Schafer; Elsevier, New York, 2015. | |
3. Textbook of Gastroenterology (5th Edition); Tadataka Yamada, David H. Alpers, Anthony N. Kalloo, Neil Kaplowitz, Chung Owyang, Don W. Powell; Wiley Blackwell, 2011. | |
4. Practical Hemostasis and Thrombosis (3rd Edition); Nigel Key, Micheal Makris; Wiley Blackwell, 2017. | |
5. Pathophysiology of Blood Disorders (3rd Edition); H. Fraklin Bunn, Jon C. Aster; McGraw-Hill, New York, 2011. | |
6. Wintrobe’s Clinical Hematology (13th Edition); John P. Greer; Daniel A. Arber, Bertil Glader, Alan F. List, Robert T. Means, Frixos Paraskevas, George M. Rodgers; Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2014. | |
7. Oxford Textbook of Oncology (3rd Edition); David J. Kerr, Daniel G. Haller, Cornelis J. H. van de Velde, Michael Baumann, Nagahiro Saijo; Oxford University Press, 2016. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 3 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 3 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | ||||
2 | Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
3 | Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. | X | ||||
4 | Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. | X | ||||
5 | Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | X | ||||
6 | Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
7 | Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. | X | ||||
8 | Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
9 | Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. | X | ||||
10 | Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | ||||
11 | Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. | X | ||||
12 | Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. | X | ||||
13 | Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. | X | ||||
14 | Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. | X | ||||
15 | Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. | X | ||||
16 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | X | ||||
17 | Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. | X | ||||
18 | Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
19 | Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. | |||||
20 | Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 6 | 18 | 108 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 6 | 18 | 108 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 4 | 6 | 24 |
Toplam İş Yükü | 250 |