AKTS - Psikiyatri I
Psikiyatri I (MED409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikiyatri I | MED409 | 7. Dönem | 18 | 18 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ruhsal sağlıklılık durumu ile patolojik ruhsal durum arasındaki farkları kavrama, acil psikiyatrik durumlar ve depresyon tanı ve tedavisi, genel tıbbi duruma bağlı psikiyatrik tabloları tanıma, toplum sağlığı açısından önem taşıyan alkol ve madde kullanımı konusunda farkındalığı artırma için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Depresyon; ergenlik dönemi psikopatolojileri: kimlik ve davranım bozukluğu; yeme bozuklukları: cinsel işlev bozuklukları: bipolar bozukluk: şizofreni, paranoid bozukluk ve diğer psikotik bozukluklar: anksiyete bozuklukları: somatoform bozukluklar ve ağrı: madde kullanımı ve bağımlılığı: deliryum, adli psikiyatri:demanslar; kişilik bozuklukları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikiyatriye giriş ve tarihçe Etyoloji ve sınıflandırma, Psikiyatride anamnez ve muayene, Depresyon: Epidemiyoloji ve klinik, Depresyon: Etyoloji, tedavi ve korunma, Depresyon: Antidepresan ilaçların psikofarmakolojisi, İntihar davranışı, Ruhsal aygıt ve savunma mekanizmaları, Ergenlik dönemi psikopatolojileri: Kimlik ve davranım bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, Yeme bozuklukları: Klinik ve tedavi, Cinsel işlev bozuklukları: Klinik ve tedavi, Duygudurum düzenleyici ilaçların psikofarmakolojisi, Anksiyolitik ilaçların psikofarmakolojisi ve diğer somatik tedaviler, Antipsikotik ilaçların psikofarmakolojisi, Bipolar bozukluk: Epidemiyoloji ve klinik, Bipolar bozukluk: Etyoloji, tedavi ve korunma, Şizofreni, Paranoid bozukluk ve diğer psikotik bozukluklar: Epidemiyoloji ve klinik, Şizofreni, paranoid bozukluk ve diğer psikotik bozukluklar: Etyoloji ve tedavi Depresyonlu hastanın muayenesi, Bipolar bozukluklu hastanın muayenesi, Depresyona müdahale, Elem Seminer | - |
2 | Anksiyete bozuklukları: Etyoloji, epidemiyoloji ve klinik, Anksiyete bozuklukları: Tedavi, Somatoform bozukluklar ve ağrı: Etyoloji, epidemiyoloji ve klinik, Somatoform bozukluklar ve ağrı: Tedavi, Psikiyatrik hastalıklarda genetik, Madde kullanımı ve bağımlılığı: Etyoloji, epidemiyoloji ve klinik, Madde kullanımı ve bağımlılığı: Tedavi, Zorla tedavi, Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi: Kuruluş ve amaçları, Deliryum ve diğer tıbbi durumlara bağlı psikiyatrik tablolar: Etyoloji ve tedavi, Adli Psikiyatri: Bilirkişilik, medeni ehliyet, ceza sorumluluğu, Demanslar, Kronik ağrı ve somatik yakınmalar, Varsanılar ve sanrılar Anksiyete, Bayılma ve açıklanamayan bedensel belirti, Otonom aktivasyon Şizofrenili hastanın muayenesi, Diğer psikotik bozukluğu olan hastaların muayenesi, Anksiyete bozukluğu olan hastanın muayenesi, Madde kullanım bozukluğu olan hastanın muayenesi, Genel tıbbi durumlara eşlik eden psikiyatrik hastalıkların muayene ve tedavisi, Panik atağına akut müdahale, Konversiyon bozukluğuna akut müdahale, Madde entoksikasyonu ve madde kesilmesi, Bağımlı hasta ile motivasyonel görüşme, Deliryum ve diğer tıbbi durumlara bağlı psikiyatrik tabloların değerlendirilmesi, Hasta ile iletişimde zorlu durumlar: Hastaya tanı söyleme, kötü haber verme, Psikiyatrik hasta hazırlama ve değerlendirme Seminer | - |
3 | Teorik Kişilik bozuklukları: Etyoloji, epidemiyoloji, klinik ve tedavi, Psikoterapiler, Uyku bozuklukları: Tanı ve ayırıcı tanı, Genel tıbbi durumlar ile psikiyatrik hastalıkların ilişkisi, Organ nakil hastalarına yaklaşım Uygulama Unutkanlık, Uyku bozuklukları, Yas reaksiyonu, Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi’nde multidisipliner vaka uygulamaları Demanslı hastanın muayenesi, İntihar riskinin değerlendirilmesi, Depresyonlu hastanın tanı ve ayırıcı tanısı, Demanslı hasta ve hasta yakını ile iletişim, Depresyonda akılcı ilaç kullanımı, Grup psikoterapisi gözlemi ve tartışması Sınav | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kaplan & Sadock’s Synopsis of Psychiatry. Benjamin J. Sadock, Virginia A. Sadock (Editors); Lippincott Williams & Wilkins. |
---|---|
2. Textbook of Psychosomatic Medicine: Psychiatric Care of the Medically Ill. James L. Levenson (Editor); The American Psychiatric Publishing. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 80 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | ||||
2 | Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
3 | Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. | X | ||||
4 | Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. | X | ||||
5 | Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | X | ||||
6 | Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
7 | Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. | X | ||||
8 | Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
9 | Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. | X | ||||
10 | Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | ||||
11 | Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. | X | ||||
12 | Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. | X | ||||
13 | Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. | X | ||||
14 | Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. | X | ||||
15 | Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. | X | ||||
16 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | X | ||||
17 | Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. | X | ||||
18 | Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
19 | Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. | |||||
20 | Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 3 | 18 | 54 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 18 | 54 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 4 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |