AKTS - Acil Tıp I

Acil Tıp I (MED405) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Acil Tıp I MED405 7. Dönem 2 1 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Doğan İŞCANLI
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Acil Tıp Staj sırasında öğrenci, Acil Servislere başvuran hastaların değerlendirilmesi, tedavisi ve triyajına ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirecektir. Ek olarak, öğrenci acil tıpta çeşitli yaygın prosedürlere maruz kalacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Acil hastalarda bilimsel problem çözme yöntemi ve kanıta dayalı karar verme bilgisini gösterir.
  • Acil servisteki hastaların yönetimi için gerekli olan temel verileri sentezleyerek, şikayete yönelik doğru bir öykü ve fizik muayene gerçekleştirir.
  • Laboratuvar ve görüntüleme muayeneleri dahil olmak üzere akut problemlerin stabilizasyonu ve değerlendirilmesi için bir başlangıç planı geliştirir.
  • Teşhis ve terapötik müdahalelere öncelik vermeye başlar.
  • Laboratuvar ve görüntüleme çalışmalarını uygun şekilde yorumlar.
  • Uygun konsültasyon kaynaklarını kullanır ve diğer uzmanlık alanlarından ilgili doktorlarla profesyonel iletişim kurar.
  • Genel acil durumların yönetimi için gerekli klinik becerileri geliştirir.
  • Hasta ihtiyaçları için gerektiği şekilde diğer sağlık profesyonelleri ile etkin bir şekilde iletişim kurar ve bakımı koordine eder.
  • Geniş bir sosyoekonomik ve kültürel geçmişe sahip hastalar, aileleri ve halkla uygun ve etkili bir şekilde iletişim geliştirir.
  • EM uygulaması kapsamında işlemsel becerileri açıklar. Hastalar, aileleri ve sağlık profesyonelleri, kurumlarla etkili bilgi alışverişi ve işbirliği yapar.
Dersin İçeriği Acil hastaya yaklaşım ve triaj, kardiyopulmoner arrest, çevresel yaralanmalar, zehirlenmeler, kas-iskelet sistemi, omurga ve omurilik travması, çoklu sistem travması, şok, patent hava yolunun açılması, temel yaşam desteği, ileri kardiyak yaşam desteği, defibrilasyon.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel yaşam desteği Sindirim sistemi kanaması Göğüs Ağrısına Yaklaşım Akut karın İnme ve Geçici İskemik Atak Anafilaksi EKG aritmiler epistaksis Travmaya Yaklaşım Hipoglisemi/ Hiperglisemi Hipertansif Acil -
2 Pulmoner Tromboembolizm Sepsis ve Septik Şok Epilepsi Akut Glokom yanıklar Dispneye Yaklaşım İleri seviye kardiyolojik yaşam desteği Astım ve KOAH Baş ağrısı çocukluk zehirlenmesi -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Tintinalli's Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide, Judith Tintinalli, O. John Ma, Donald Yealy, Garth Meckler, J. Stapczynski David Cline Stephen Thomas. 9th Edition, 2022

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 60
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 18 36
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 10 20
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 2 9 18
Toplam İş Yükü 76