AKTS - Ortopedi ve Travmatoloji I

Ortopedi ve Travmatoloji I (MED510) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ortopedi ve Travmatoloji I MED510 Y.Lis-2 10 20 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan, Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Erişkin ve çocuklarda kas-iskelet sistemi ile ilgili hastalıkları tanıma ve bu hastalıklara yönelik tanısal yaklaşımları bilerek tedavilerini yapabilmek; acil ortopedik girişimler ve travmalı hastaya yaklaşım için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kas – iskelet sistemi ile ilgili hastalıkların oluşum mekanizmalarını açıklar ve anatomi ile ilişkilendirir
  • Hasta ile etkili iletişim kurarak hastanın sağlık problemi konusunda detaylı bir anamnez alır
  • Hareket sisteminin fizik muayenesini yapar.
  • Kas – iskelet sistemi yakınmaları ile gelen hastada anamnez ve fizik muayene bulgularını değerlendirerek ihtiyaç duyulan tanısal tetkikleri ister.
  • Kas – iskelet sistemi hastalıklarının teşhisinde kullanılan temel tanı yöntemlerinin sonuçlarını yorumlar ve ön tanı / tanı koyar.
  • Kas – iskelet sistemi hastalıklarına yönelik temel tıbbi girişimleri uygular.
  • Kas – iskelet sisteminin acil durumlarına ilk müdahaleyi yapar ve uygun bir biçimde sevk eder
  • Erişkin ve çocuk hastada kırık ve kırık iyileşmesini sınıflandırır, kırığı olan hastaya ilk müdahale prensiplerini tanımlar. Tanı koyma ve tedavi uygulayabilme becerisini kazanır.
Dersin İçeriği Travmaya genel yaklaşım; kırık iyileşmesi; kırık komplikasyonları; dislokasyonlar; omurga deformiteleri; dejeneratif eklem hastalıkları; üst ve alt ekstremite konjenital anomalileri; kalça ekleminin gelişimsel displazileri; kemik tümörleri; diz ve ayak eklemleri patolojileri; diz eklemi ve menisküsler; osteoporoz; omuz patolojileri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kas-iskelet sistemine giriş ve ortopedik terminoloji; travmalı hastaya yaklaşım; kırık iyileşmesi ve genel tedavi prensipleri; kırık komplikasyonları; üst ekstremite ve alt ekstremite kırıkları; çıkıklar; omurga deformiteleri; pelvis kırıkları ve kalça çevresi kırıkları; dejeneratif eklem hastalıkları; üst ve alt ekstremite doğumsal anomalileri; Brakial pleksus ve periferik sinir yaralanmaları; dirsek, ön kol ve el kırıkları; gelişimsel kalça displazisi ve çıkığı; çocuklarda kırıklar; açık kırıklar; benign ve malign kemik tümörleri; omuz ve çevresi kırıkları; -
2 Omurga enfeksiyonları ve tümörleri; omurga kırıkları ve spinal kord bası sendromu; dejeneratif omurga ve disk hastalıkları; diz ve çevresi kırıkları; ortopedik ayak patolojileri; Diz eklemi bağ ve menisküs yaralanmaları; osteoporoz; ortopedik tümör radyolojisi; ortopedik anamnez ve semptomatoloji; ortopedik radyoloji ve eklem muayenesi; ortopedik tespit yöntemleri; poliklinikte pratik uygulamalar; ameliyathanede pratik SINAV -

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Oxford Textbook of Trauma and Orthopaedics. Editör in Chief: Christopher Bulstrode, 2017, Oxford Yayınevi.ISBN: 978-0198766506

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 2 20
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 80
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 20
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 80
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. X
3 Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. X
4 Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. X
5 Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. X
6 Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. X
7 Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. X
8 Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. X
9 Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. X
10 Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. X
12 Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. X
13 Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. X
14 Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. X
15 Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. X
16 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. X
17 Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. X
18 Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. X
20 Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 2 10 20
Laboratuar
Uygulama 2 20 40
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 80