AKTS - Kadın Hastalıkları ve Doğum I
Kadın Hastalıkları ve Doğum I (MED504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın Hastalıkları ve Doğum I | MED504 | Y.Lis-2 | 10 | 20 | 0 | 8 | 15 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan, Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kadın üreme organları ile ilgili şikayeti olan hastaya yaklaşım ve müdahale konusunda bilgi, beceriler kazanmak; gebelik ve gebe takibi konularında bilgi, beceriler kazanmak; gebelik takibi sırasında fizik muayene yapmak ve uygun testleri gebelik dönemlerine göre bilmek ve yorumlamak; kadın üreme sisteminin sık görülen hastalıklarını teşhis etmek ve tedavileri konusunda bilgi sahibi olmak; gebelik ve üreme sistemi ile ilgili acil durumlarda tanı koymak ve bu hastalara ilk müdahaleyi yapmak; ileri tetkik ve tedavi gerektiren üreme sistemi hastalıklarını yönlendirmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Menstrüel siklus bozuklukları, gebelik ve postpartum kanamalar, puerperum ve puerperal enfeksiyonlar, prenatal tanı, çoğul gebelikler, gebelikte Rh uyuşmazlığı, gebelik ve hipertansiyon, preeklampsi ve eklampsi, doğum sırasında geliş anomalileri, doğum yöntemleri, ektopik gebelikler, diabet ve gebelik, gebelikte ilaçlar ve toksik maddeler, genital organ kanserleri., menapoz |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın genital sisteminin anatomisi, adet döngüsü, adet döngüsü bozuklukları ve yaklaşımı, amenore, puberte ve bozuklukları, kadın cinsel sistem gelişimi ve bozuklukları, Jinekolojik öykü ve muayene | - |
2 | Gebelik oluşumu, Gebelikte fizyolojik değişiklikler, Obstetrik antenatal ziyaret ve anamnez alma,normal gebelik takibi, gebelik bulantı kusma, erken antenatal sorunlara, yüksek riskli gebelik yaklaşımı., intrapartum takip, doğum sonu kanamalar, hipertansiyon, gebelik preeklampsi ve eklampsi sendromunda hipertansiyon, prenatal tanı intrapartum fetal monitorizasyon, çoğul gebelikler | - |
3 | Normal doğum ve takip, prezentasyon anomalileri, doğum operasyonları, ölü fetüs sendromu, gebeliğin sonlandırılması ve yaygın damar içi pıhtılaşma, düşükler ve yaklaşım, erken doğum, erken membran rüptürü, postmatürite, dış gebelikler, gestasyonel diyabet, diyabet ve gebelik, doğum sonrası hasta takibi, gebelikte immün ve non-immun hidrops fetalis ve Rh uyuşmazlığı. Lohusalık ve lohusalık enfeksiyonları | - |
4 | Menstrüel siklus bozukluklarına yaklaşım, infertilite: yaklaşım ve in vitro fertilizasyon Jinekoloji, aile planlaması ve doğum kontrolü, üreme sağlığı ve etik konularında hekim ve hasta arasındaki iletişim becerileri | - |
5 | Genital organların yer ve şekil değişiklikleri ve idrar kaçırma, myoma uteri, adneksiyel kitlelere yaklaşım, kronik pelvik ağrı, jinekolojide akut batın yaklaşımı, Trofoblastik hastalıklar, Menopoz | - |
6 | Vulva ve serviksin benignhastalıkları, vulva ve vajinanın premalign lezyonları, serviksin premalign lezyonları, serviksin servikal kanseri, servikal kanser taraması, endometriyal prekanseröz lezyonlar, endometrial kanser ve sarkomlar, epitelyal olmayan over kanserleri ve klinik yaklaşım, epitelyal over kanseri ve klinik yaklaşım | - |
7 | Jinekolojide teşhis yöntemleri. Endoskopik tanı ve tedavi yöntemleri, gebelik acilleri, jinekolojik aciller, alt genital enfeksiyonlar ve tedavi yöntemleri pratik reçete örnekleri | - |
8 | Ameliyat sonrası hasta takibi Ameliyat öncesi hasta değerlendirmesi ve ameliyat risklerinin belirlenmesi, akılcı ilaç kullanımı, hasta ziyaretleri, poliklinikte pratik uygulamalar. Doğumhane ve ameliyathanede pratik uygulamalar | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. DeCherney A.H., & Nathan L, & Laufer N, & Roman A.S.(Eds.), (2019). CURRENT Diagnosis & Treatment: Obstetrics & Gynecology, 12e. McGraw Hill. |
---|---|
2. Christoph Lees, Tom Bourne, Keith Edmonds .Dewhurst's Textbook of Obstetrics & Gynaecology, Ninth Edition, Wiley-Blackwel, 2019. 978-1119211426 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 80 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 20 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 80 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | ||||
2 | Biyopsikososyal bir yaklaşımla, sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişlerini dikkate alarak, evrensel insani değerler, etik ilkeler ve mesleki görevlere odaklanarak; dil, din, ırk veya cinsiyete dayalı ayrımcılık uygulamadan hastalara sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
3 | Sağlık hizmetlerini sunarken birey ve toplum sağlığını korumayı, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlar. | X | ||||
4 | Sağlığın sürdürülmesi ve iyileştirilmesi için gerekli çalışmaları, sağlığı etkileyecek bireysel, toplumsal, toplumsal ve çevresel faktörleri dikkate alarak yapar. | X | ||||
5 | Hedef kitlesinin özelliklerini, gereksinimlerini ve beklentilerini belirleyerek sağlıklı/hasta bireylere, yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | X | ||||
6 | Sağlık hizmetleri sunarken önlem, teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkili bir yaklaşım sergiler. | X | ||||
7 | Teşhis, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hastalar için güvenli ve etkili olacak şekilde uygular. | X | ||||
8 | Hastaların ve çalışanların sağlık ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | X | ||||
9 | Sağlık hizmetini sunarken, fiziksel ve sosyoekonomik ortamlardaki sağlığı etkileyecek bölgesel ve küresel değişiklikleri, kendisine başvuran hastaların bireysel özellik ve davranışlarındaki değişiklikleri dikkate alır. | X | ||||
10 | Görevlerini yerine getirirken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | ||||
11 | Mesleki etik kurallar çerçevesinde görev ve sorumlulukları ile yasal hak ve yükümlülüklerini üstlenir. | X | ||||
12 | Birey ve toplum sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla sosyal güvenilirlik ve sorumluluk kavramlarını dikkate alarak sağlık hizmetlerinin sunulma biçimindeki iyileştirmeleri ifade eder. | X | ||||
13 | Sağlık politikalarının ve sağlık uygulamalarının halk sağlığı göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir ve gerektiğinde sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılmasına yardımcı olmak amacıyla değerlendirmelerini bilimsel ve sosyal ihtiyaçlar temelinde değiştirir. | X | ||||
14 | Sağlık hizmeti sunarken katılımcı ve iş birliği içinde sağlık ekibine liderlik eder. | X | ||||
15 | Sağlık ekibi içinde olumlu ilişkiler kurar ve gerektiğinde ekibindeki çeşitli pozisyonlara kolayca uyum sağlar. | X | ||||
16 | Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ve diğer meslek grupları ile kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | X | ||||
17 | Hizmet ettiği toplumla ilgili bilimsel çalışmalar planlar ve yürütür ve bu veya diğer çalışmalardan elde edilen sonuçları toplumun yararına kullanır. | X | ||||
18 | Mesleği ile ilgili güncel literatüre ulaşır ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
19 | Sundukları sağlık hizmetini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer ve kendi öğrenme sürecini düzenler. | X | ||||
20 | Mesleki yaşamı boyunca yeni bilgileri elde etme ve değerlendirme, yeni bilgileri mevcut bilgilerle bütünleştirme, aynı zamanda değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 8 | 10 | 80 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 20 | 160 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 12 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 382 |