AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (KMH655) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | KMH655 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinilmesi, hukukî tarzda düşünme, sorma ve yazmanın öneminin kavranması ve uygulamaya aktarılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma yöntem ve teknikleri; olasılık teorileri; hipotez testleri; ölçümün güvenirliği ve geçerliliği; model oluşturma; çoklu regresyon; çokdeğişkenli varyans analizi; korelasyon; faktör analizi ve ekonometrik problemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma, Hukuk Eğitiminde Okuma ve Okumanın Önemi, Eleştirel Okuma, İyi Okuyuculuk | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
2 | Düşünme, Düşünme Korkusu, Eleştirel Düşünme | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
3 | Düşünme/Şüphe/Soru Sorma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
4 | Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Özellikleri, Hukuk Araştırmaları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
5 | İletişim, Dil, Hukuk Dili, Hukuk Dilinde Terimler ve Kavramlar | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
6 | Bilimsel Araştırmanın Tanımı, Türleri ve Metod | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
7 | Kaynak Taraması, Kütüphanelerden Yararlanma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel Çalışmalarda Örnekleme Yöntemleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
10 | Hukukî Çalışmalarda Metod (Olay, Yasanın Olaya Uygulanması, Olaya Uygulanabilen Hukuk İlişkilerinin Çözümlenmesi, Sınıflandırma) | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
11 | Hukukî Problemin Belirlenmesi ve Sınırlandırılması | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
12 | Hukukî Problemin Yorumu ve Çözümü | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
13 | Araştırmada Plan, Bölümler ve Dipnotlu Kaynak Gösterme, Kısaltmalar ve Kaynakça Oluşturma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
14 | Yayın Etiği ve Meslek Etiği Kuralları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
15 | Etkin Sözlü Sunum Teknikleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008 |
16 | Genel sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 7. Baskı, Kasım 2008. |
---|---|
2. 2. Ernest Hirş: Pratik Hukukta Metod, 3. Baskı, Ankara 2000. | |
3. 3. Yasemin Işıktaç, / Sevtap Metin: Hukuk Metodolojisi, 4. Baskı, İstanbul 2016. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kamu Hukuku alanına ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2 | Hukukî kavram ve yöntemler hakkında özgün tanım ve nitelendirme yapar. | X | ||||
3 | Kamu Hukuku ilişkilerine ait sorunları, edindiği bilgileri kullanarak analiz edebilme, değerlendirebilme, yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | ||||
4 | Kamu Hukuku alanında mevcut veya yeni bir kavram veya kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ve yöntemle değerlendirir. | X | ||||
5 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Kamu Hukuku sorunlarını teşhis edebilme ve sorunu çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | Kamu hukuku alanında özgün bakış açısı kazanır. | X | ||||
8 | Kamu Hukuku alanında araştırma yapabilme ve özgün bilimsel bir eser ortaya koyabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır. | X | ||||
10 | Kamu Hukuku alanına ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmaya ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
11 | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
12 | Hukukî ve akademik etik kurallarının yerleşmesine ve uygulanmasına katkı sağlar. | X | ||||
13 | Toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkı sağlar. | X | ||||
14 | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
15 | Kamu Hukuku alanında en az bir bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak hukuk kuram ve uygulamasına katkı sağlar. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |