AKTS - İdare Hukukunun Güncel Sorunları
İdare Hukukunun Güncel Sorunları (KMH610) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdare Hukukunun Güncel Sorunları | KMH610 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İdare hukuku literatürünün genel bilgisi ışığı altında; bu hukuk dalına ait olan temel kavram, kurum ve ilkelerin varlığının işlevselliği ile uygulamada karşılaşılan güncel sorunların irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İdari işlem kuramından başlayarak idare hukukunun temel kavram ve kurumlarının nitelikleri ve fonksiyonları; yargı kararlarından ve öğreti kaynaklı teorik bilgilerden faydalanarak güncel sorunlar ve bu sorunlara ait etkin çözüm arayışları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdare hukukunun bir hukuk dalı olarak ortaya çıkmasında edindiği tarihsel konumu, kaynakları ve niteliklerinin tartışılarak, analiz edilmesi. | A. Şeref GÖZÜBÜYÜK; Turgut TAN, İdare Hukuku, Cilt I (Genel Esaslar) Turhan Kitabevi, Ankara, 2016 |
2 | İdarenin devlet yapılanmasında sahip olduğu konumu, tabi olduğu kural ve ilkelerin değerlendirilmesi. Konuya ilişkin olarak mevzuat bilgisinden ve yargı kararlarından faydalanarak ilgili kavramların incelenmesi ve farklı yorum teknikleri kullanarak anlamlandırılması. | Kemal GÖZLER, İdare Hukuku, Cilt I ve Cilt II, Ekin Kitabevi, Bursa, 2009. İl Han ÖZAY, Günışığında Yönetim, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2017. |
3 | İdare hukukunun hareket araçlarının değerlendirilerek idarenin temel hak ve özgürlükler ile arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. | Kemal GÖZLER, İdare Hukuku, Cilt I ve Cilt II, Ekin Kitabevi, Bursa, 2009. İl Han ÖZAY, Günışığında Yönetim, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2017. |
4 | İdare hukuku bilgisinin teorik olarak değerlendirilmesi ve yorumlanmasının ardından güncel olarak hangi sorunlar ile karşılaşıldığının ortaya konulması. | Kemal GÖZLER, İdare Hukuku, Cilt I ve Cilt II, Ekin Kitabevi, Bursa, 2009. İl Han ÖZAY, Günışığında Yönetim, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2017. |
5 | İdare hukukunun güncel kavram ve kurumlarının hangi temel hak ve özgürlük ile temas halinde olduğunun incelenerek ortaya çıkan uygulamaya dair sorunların tartışılması. | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2017. |
6 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
7 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
8 | Arasınav | |
9 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
10 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
11 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
12 | Sunum | Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır |
13 | Sunumların değerlendirilmesi | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2017. |
14 | Sunumların değerlendirilmesi | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2017. |
15 | Sunumların ve konunun genel olarak değerlendirilmesi | Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2017. |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2017. |
---|---|
2. İl Han ÖZAY, Günışığında Yönetim, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2017. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 30 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kamu Hukuku alanına ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2 | Hukukî kavram ve yöntemler hakkında özgün tanım ve nitelendirme yapar. | X | ||||
3 | Kamu Hukuku ilişkilerine ait sorunları, edindiği bilgileri kullanarak analiz edebilme, değerlendirebilme, yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | ||||
4 | Kamu Hukuku alanında mevcut veya yeni bir kavram veya kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ve yöntemle değerlendirir. | X | ||||
5 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Kamu Hukuku sorunlarını teşhis edebilme ve sorunu çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | Kamu hukuku alanında özgün bakış açısı kazanır. | X | ||||
8 | Kamu Hukuku alanında araştırma yapabilme ve özgün bilimsel bir eser ortaya koyabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır. | X | ||||
10 | Kamu Hukuku alanına ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmaya ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
11 | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
12 | Hukukî ve akademik etik kurallarının yerleşmesine ve uygulanmasına katkı sağlar. | X | ||||
13 | Toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkı sağlar. | X | ||||
14 | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
15 | Kamu Hukuku alanında en az bir bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak hukuk kuram ve uygulamasına katkı sağlar. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | 2 | 5 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |