AKTS - Ceza Hukukunun Felsefi Temelleri
Ceza Hukukunun Felsefi Temelleri (KMH609) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ceza Hukukunun Felsefi Temelleri | KMH609 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, ceza hukukunda suç genel teorisine ve yaptırım teorisine etki etmiş felsefi akımları ve felsefecileri öğrenciye açıklamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ceza hukuku genel teorisini etkilemiş felsefeciler ve felsefeleri; büyük felsefecilerin ve felsefi akımların suç genel teorisini ve yaptırım teorisini nasıl şekillendirdiği; modern ve modern öncesi dönem karşılaştırılarak Aydınlanma düşüncesinin ceza hukukuna etkileri; ceza hukuku okulları, günümüz ceza hukukunun felsefi temelleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza Hukuku ve Felsefe İlişkisi | Roth (İlgili Kısım) |
2 | Ceza Hukukunun Tarihsel Gelişimi ve Bu Gelişimde Onu Etkileyen Felsefi Akımlar | Toroslu (İlgili Kısım) |
3 | Aydınlanma Felsefesi ve Modern Ceza Hukukunun Doğuşu | Küçüktaşdemir (İlgili Kısım) |
4 | Ceza Hukukunun Epistemolojisi | Keyman, 1998 |
5 | Ceza Hukuku Okulları: Klasik Okul (Kant ve İdealistler) | Toroslu (İlgili Kısım) |
6 | Ceza Hukuku Okulları: Klasik Okul (Bentham ve Faydacılar) | Toroslu (İlgili Kısım) |
7 | Ceza Hukuku Okulları: Pozitivist Okul | Toroslu (İlgili Kısım) |
8 | Ceza Hukuku Okulları: Realist, Teknik ve Toplumsal Savunma Okulları | Toroslu (İlgili Kısım) |
9 | İktidar ve Cezalandırmanın Meşruiyeti | Foucault (İlgili Kısım) |
10 | Devletin Cezalandırma Yetkisi ve Hakkı Üzerine Tartışmalar | Topuzkanamış (İlgili Kısım) |
11 | Cezalandırmanın Amacına İlişkin Teoriler | Toroslu (İlgili Kısım) |
12 | Ödetici Adalet | Ozansü (İlgili Kısım), Roth (İlgili Kısım) |
13 | Onarıcı Adalet | Roth (İlgili Kısım) |
14 | Nazi ve Nürnberg Yargılamaları | Metin – Heper (İlgili Kısım) |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mitchel P. Roth, Göze Göz, Suç ve Cezanın Küresel Tarihi, Can Yayınları |
---|---|
2. Topuzkanamış Engin, Hukuk ve Disiplin – Modern Toplumda Hukuka Uymanın Dayanakları, XII Levha Yayınları, İstanbul 2013 | |
3. Haluk Toroslu, Ceza Müeyyidesi, Savaş Yay., Ankara 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kamu Hukuku alanına ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2 | Hukukî kavram ve yöntemler hakkında özgün tanım ve nitelendirme yapar. | X | ||||
3 | Kamu Hukuku ilişkilerine ait sorunları, edindiği bilgileri kullanarak analiz edebilme, değerlendirebilme, yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | ||||
4 | Kamu Hukuku alanında mevcut veya yeni bir kavram veya kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ve yöntemle değerlendirir. | X | ||||
5 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Kamu Hukuku sorunlarını teşhis edebilme ve sorunu çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | Kamu hukuku alanında özgün bakış açısı kazanır. | X | ||||
8 | Kamu Hukuku alanında araştırma yapabilme ve özgün bilimsel bir eser ortaya koyabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır. | X | ||||
10 | Kamu Hukuku alanına ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmaya ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
11 | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
12 | Hukukî ve akademik etik kurallarının yerleşmesine ve uygulanmasına katkı sağlar. | X | ||||
13 | Toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkı sağlar. | X | ||||
14 | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
15 | Kamu Hukuku alanında en az bir bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak hukuk kuram ve uygulamasına katkı sağlar. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |