AKTS - Seminer
Seminer (KMH600) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | KMH600 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bölümde araştırma kültürünü geliştirmek ve kamu hukuku yüksek lisans teori ve pratik bilginin ve deneyimin oluşturulmasıdır. Tezli ve tezsiz yüksek lisans yapan tüm öğrencilerin alması zorunludur ve tez çalışmaları ile ilgili seminer vermeleri beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik çalışmaların nasıl yapılması gerektiğine ilişkin bilimsel esas ve yöntemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve işleniş usulü | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
2 | Konu seçimi | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
3 | Kaynak taraması | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
4 | Çalışma planı | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
5 | Atıf usulleri | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
6 | Dil kullanımı | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
7 | Giriş ve sonuç | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
8 | Konuların dağıtılması | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
9 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
10 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
11 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
12 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
13 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
14 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
15 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
16 | Seminer sunumu | Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Işıktaç,Yasemin/Metin Sevtap: Hukuk Metodolojisi, 4. Bası, Mart 2016 |
---|---|
2. Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, 2. Bası, Ocak 2017 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 100 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kamu Hukuku alanına ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | ||||
2 | Hukukî kavram ve yöntemler hakkında özgün tanım ve nitelendirme yapar. | X | ||||
3 | Kamu Hukuku ilişkilerine ait sorunları, edindiği bilgileri kullanarak analiz edebilme, değerlendirebilme, yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | ||||
4 | Kamu Hukuku alanında mevcut veya yeni bir kavram veya kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ve yöntemle değerlendirir. | X | ||||
5 | Hukukun ulusal ve uluslararası boyutlarını, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Kamu Hukuku sorunlarını teşhis edebilme ve sorunu çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | Kamu hukuku alanında özgün bakış açısı kazanır. | X | ||||
8 | Kamu Hukuku alanında araştırma yapabilme ve özgün bilimsel bir eser ortaya koyabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazanır. | X | ||||
10 | Kamu Hukuku alanına ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmaya ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | ||||
11 | Çağdaş hukuki yaklaşımlar çerçevesinde güncel hukuki sorunları çözebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
12 | Hukukî ve akademik etik kurallarının yerleşmesine ve uygulanmasına katkı sağlar. | X | ||||
13 | Toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkı sağlar. | X | ||||
14 | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
15 | Kamu Hukuku alanında en az bir bilimsel makaleyi ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak hukuk kuram ve uygulamasına katkı sağlar. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 10 | 100 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |