AKTS - Kurumsal Yönetim ve Değişim
Kurumsal Yönetim ve Değişim (ISE502) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Yönetim ve Değişim | ISE502 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kurumların başarı veya başarısızlığına karşı kurumsal davranış yönetiminin ne derece önemli olduğu hakkında bir farkındalık yaratıp, kişilerin kurumlarda neden hem bireysel olarak hem de gruplar halinde yer aldığını anlatmaktır. Bir grupta, bölümde veya kuruluşta olumlu ve başarılı kurumsal davranışın sürdürülmesinde yöneticinin rolünü vurgulamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kurumsal davranış ve yönetim; kişilik ve öğrenme; algılama, atıf ve diğerlerinin kararı; iş motivasyonu teorileri; uygulamada motivasyon; gruplar ve takım çalışması, liderlik; iletişim; karar verme; anlaşmazlık ve stres; kurumsal yapı; değişim yönetimi ilkeleri: sponsorluk, planlama, ölçme, sözleşme (yükümlülük), destek yapıları; değişim yönetimi s |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal Davranışa Giriş | Bölüm 1, 2 |
2 | Kişilik, Bireysel Farklılıklar ve İş Memnuniyeti | Bölüm 3 |
3 | Motivasyon & Amaç | Bölüm 4 |
4 | Ödüller | Bölüm 5 |
5 | Bireysel Karar Alma | Bölüm 6 |
6 | Grup Davranışları | Bölüm 7 |
7 | Takım dinamiği. Dün, Bugün, Yarın | Bölüm 8 |
8 | İletişim ve Geri Bildirim | Bölüm 9 |
9 | Liderlik | Bölüm 10 |
10 | Politika ve Çatışmalar | Bölüm 11, 12 |
11 | Kültür ve Yapı | Bölüm 13, 14 |
12 | İnsan Kaynakları Uygulamaları | Bölüm 15 |
13 | Kurumsal Kültür | Bölüm 16 |
14 | Geleceği Görebilmek | Bölüm 16 |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Essentials of Organizational Behavior, Robbins, S. P., 10th edition, Pearson/Prentice Hall, 2009. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Organization Development and Change, Cummings, T. G., Worley, C. G., South-Western College Pub, 2008. |
3. Management of Organizational Behavior Hersey, P. H., Blanchard, K. H., Johnson, D. E.,, Prentice Hall, 2007. | |
4. Organizational Behavior and Management, Ivancevich, J., Konopaske, R., Matteson, M.,, McGraw-Hill/Irwin, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | |||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | |||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |