AKTS - Bilişim Teknolojilerinde Yenilik ve Girişimcilik
Bilişim Teknolojilerinde Yenilik ve Girişimcilik (ISE432) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişim Teknolojilerinde Yenilik ve Girişimcilik | ISE432 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | - Dersin amacı, öğrencilere bilişim teknolojilerinde yenilik ve girişimcilik konusunda temel bilgileri sağlamaktır. - Ders, bilişim teknolojilerinde teknoloji firmalarının kurulması, iş planı yazılması, büyümenin sürdürülebilmesi için yenilikçiliğin yönetilebilmesi konularını ve ip uçlarını içermektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Girişimciliğe giriş, fırsatların belirlenmesi ve fikir üretme, yapılabilirlik çözümlemesi, etkili bir iş modeli geliştirme, endüstri ve rekabetçi çözümlemesi, iş planı yazma, uygun etik ve yasal temellerin hazırlanması, yeni girişimin finansal gücünün ve yaşanabilirliğinin değerlendirilmesi, yeni girişim takımının kurulması, disiplin içinde ekipler ile çalışma, disiplinlerarası ekipler ile çalışma, finansal ya da maddi destek alınması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenilik ve girişimciliğe giriş | Ders notları |
2 | Yenilik | Ders Notları |
3 | Yeniliğin kaynağı | Ders Notları |
4 | Yenilik süreci | Ders Notları |
5 | Yeniliğe olan ihtiyaç | Ders Notları |
6 | Ara sınav | Ders Notları |
7 | Yenilik ve girişimcilik | Ders Notları |
8 | Teknik girişimcilik | Ders Notları |
9 | İş planı hazırlama | Ders Notları |
10 | İş planı hazırlama | Ders Notları |
11 | İş planı hazırlama | Ders Notları |
12 | Teknik bir firma kurmak, işi büyütmek ve yenilikçilik | Ders Notları |
13 | Fırsatlar ve devlet teşvikleri | Ders Notları |
14 | Yeniliği yönetmek ve sürdürülebilirlik | Ders Notları |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ders Notları |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Innovation and Entrepreneurship, Drucker P. F., HarperBusiness, 2006. |
3. The Sources of Innovation, von Hippel E., Oxford University Press, 1994. | |
4. Managing Research, Development and Innovation: Managing the Unmanageable (3rd ed.), Jain R., Triandis H. C., Weick C.W., Wiley, 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 3 | 105 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 |