AKTS - Hesaplama Teorisinin Temelleri
Hesaplama Teorisinin Temelleri (CMPE572) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplama Teorisinin Temelleri | CMPE572 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Hesaplama ve karmaşıklık teorileri bağlamında temel bilgisayar bilimi teorik kavramlarına ilişkin bakış açısı kazanmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hesaplama modelleri, Church-Turing tezi, karar verilebilirlik, karar verilemezlik, özyinelemeli numaralandırılabilme, zaman karmaşıklığı, P ve NP sınıfları, yer karmaşıklığı, LOGSPACE, PSPACE-tamlığı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Kitabı Bölüm 0 |
2 | Turing Makinaları: Tanım, Alternatif Tanımlar, Hilbert'in Onuncu Problemi, Church-Turing Tezi | Ders Kitabı Bölüm 3 |
3 | Turing Makinaları: Tanım, Alternatif Tanımlar, Hilbert'in Onuncu Problemi, Church-Turing Tezi | Ders Kitabı Bölüm 3 |
4 | Karar Verilebilirlik: Karar Verilebilir Diller, Durma Problemi | Ders Kitabı Bölüm 4 |
5 | Karar Verilebilirlik: Karar Verilebilir Diller, Durma Problemi | Ders Kitabı Bölüm 4 |
6 | İndirgenebilirlik: Karar Verilemez Problemler, Haritalama İndirgenebilirliği | Ders Kitabı Bölüm 5 |
7 | VİZE I | |
8 | Özyineleme Teoremi | Ders Kitabı Bölüm 6 |
9 | Zaman Karmaşıklığı: Karmaşıklık Ölçümü, P Sınıfı, NP Sınıfı | Ders Kitabı Bölüm 7 |
10 | Zaman Karmaşıklığı: Karmaşıklık Ölçümü, P Sınıfı, NP Sınıfı | Ders Kitabı Bölüm 7 |
11 | VİZE II | |
12 | Zaman Karmaşıklığı: NP-Tamlık | Ders Kitabı Bölüm 7 |
13 | Yer Karmaşıklığı: Savitch Teoremi, P-Space Sınıfı | Ders Kitabı Bölüm 8 |
14 | MAKALE SUNUMU ve TARTIŞMALAR |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. M. Sipser, “Introduction to the Theory of Computation”, (2nd Edition), Thomson Course Technology, 2006, ISBN-13:978-0-619-21764-8. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. E. Rich, “Automata, Computability and Complexity: Theory and Applications”, (1st Edition), Pearson/Prentice Hall, 2007, ISBN-13: 978-0132288064. |
3. J.E. Hopcroft, R. Motwani and J.D. Ullman, "Introduction to Automata Theory, Languages, and Computation", (2nd Edition), Addison Wesley, 2001, ISBN 0-201-44124-1. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |