AKTS - Uygulama Yönetimi
Uygulama Yönetimi (ISE563) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulama Yönetimi | ISE563 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, tedarikçilerden bağımsız olarak BT kaynaklarının maliyet-etkin ve verimli kullanımını sağlayacak uygulama ve servis yönetimi temellerini vermektir. Ders, BT servis endüstrisinin deneyimlerinden ortaya çıkan ITIL tabanlı bir yaklaşımla verilmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uygulama ve servis yönetimine giriş; servis kalitesi (QoS), ITIL ve COBIT, olay yönetimi; sorun yönetimi; konfigürasyon yönetimi; değişiklik yönetimi; versiyon yönetimi; hizmet yönetimi; mali yönetim; kapasite yönetimi; BT servislerinin devamlılık ve kullanılabilirlik yönetimi; güvenlik yönetimi; uygulama servis sağlayıcıları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama ve servis yönetimine giriş | Bölüm 1, 2. Diğer kaynaklar-1 |
2 | Servis kalitesi, ITIL ve COBIT | Bölüm 3 |
3 | Olay yönetimi | Bölüm 4 |
4 | Sorun yönetimi | Bölüm 5 |
5 | Konfigürasyon yönetimi | Bölüm 6 |
6 | Değişiklik yönetimi | Bölüm 7 |
7 | Versiyon yönetimi | Bölüm 8 |
8 | Hizmet seviyesi yönetimi ve SOA | Bölüm 10 |
9 | Mali yönetim | Bölüm 11 |
10 | Kapasite yönetimi | Bölüm 12 |
11 | BT servislerinin devamlılık ve kullanılabilirlik yönetimi. | Bölüm 13, 14 |
12 | Güvenlik yönetimi | Bölüm 15 |
13 | ITIL ve BT hizmet yönetimi | Bölüm 16 |
14 | Uygulama servis sağlayıcıları | Diğer kaynaklar-2 |
15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Foundations of IT Service Management: based on ITIL, Van Bon, J., Van Haren Publishing, 2005. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Application Services Library (ASL): A Framework for Application Management, Van der Pols, R., Van Haren Publishing, 2004. |
3. Application Service Providers In Business, Mockler, R., Gartenfeld, M., Focacci-Maccelli, L., Routledge, 2005. | |
4. Software Asset Management (IT Infrastructure Library Services), Great Britain Office of Government Commerce Stationery Office, 2003. | |
5. Service Operations Management, Johnston, R., Clark, G., Prentice Hall, 2008. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | X | ||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | X | ||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | X | ||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |