AKTS - Bilgi Erişimi
Bilgi Erişimi (CMPE563) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi Erişimi | CMPE563 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bilgi erişim prensiplerini öğretmektir. Öğrencilere bilgi erişim ve sistemlerinin temel tasarım ilkeleri ve bu sistemleri test etmek için kullanılan yöntemler öğretilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Organizasyon, bilgi arama ve erişim; metin sınıflandırma, indeksleme ve içerik analizi, yapısal olmayan verilerin modelleri, erişim ve sınıflandırma şemaları, arama tekniklerinin ve ilişkin arama motorlarının analizi, yapısal özellikleri ve değerlendirmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi erişime giriş | IR01 Chap 1, IR02 Chap 1 |
2 | Metin analizi ve ön işlemler | IR01 Chap 2 |
3 | Arama motorlarının yapısı | IR01 Chap 4,5, IR02 Chap 2 |
4 | Arama motoru robotları ve kazanımları | IR01 Chap 20, IR02 Chap 3 |
5 | Metin işleme | IR01 Chap 4,5, IR02 Chap 4 |
6 | Indeks derecelendirme | IR01 Chap 4,5, IR02 Chap 5 |
7 | Sorgular ve arayüzler | IR01 Chap 9,12, IR02 Chap 6 |
8 | Metin sınıflandırma | IR01 Chap 16,17, IR02 Chap 9 |
9 | Metin kümelendirme | IR01 Chap 16,17, IR02 Chap 9 |
10 | Erişim modelleri | IR01 Chap 11,12, IR02 Chap 7 |
11 | Arama motorları değerlendirmesi -I | IR01 Chap 8, IR02 Chap 8 |
12 | Arama motorları değerlendirmesi -II | IR01 Chap 8, IR02 Chap 8 |
13 | Sosyal Arama | IR02 Chap 10 |
14 | Kelimelerin ötesindeki durum | IR01 Chap 10,14, IR02 Chap 11 |
15 | Gözden geçirme | |
16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. (IR01) Introduction to Information Retrieval, Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan, Hinrich Schütze, Cambridge University Press, 2008, ISBN-13: 978-0521865715. |
---|---|
2. (IR02) Search Engines: Information Retrieval in Practice, Bruce Croft, Donald Metzler, Trevor Strohman, Pearson/Addison-Wesley, 2009, ISBN-13: 978-0136072249. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Information Retrieval: Implementing and Evaluating Search Engines, Stefan Buettcher, Charles L. A. Clarke, Gordon V. Cormack, The MIT Press, 2010, ISBN-13: 978-0262026512. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |