AKTS - Yazılım Ölçümü
Yazılım Ölçümü (SE577) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım Ölçümü | SE577 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ölçüm teorisi temellerini, yazılım ölçüm sürecindeki ana kavramları vermek, öğrencileri yazılım mühendisliğinde kullanılan ölçüler, ölçüm modelleri ve uygulamalar ile ilgili pratiğe dökülebilir bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ölçüm teorisi; ölçü tasarımı ve geçerlemesi; ölçüm gereksinimleri; ölçüm süreci; yazılım ölçüm teknikleri ve araçları; ölçüm çerçeveleri; ölçüm yönetimi; proje, ürün, hizmet, süreç ve kalite ölçümü; ISO ölçüm standartları; yazılım kestirimi; yazılım ölçüm veri kümeleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçüm Teorisi | Ch.1 |
2 | Ölçüm Süreci I | Ch.2 |
3 | Ölçüm Süreci II | Ch.3 |
4 | Ölçüm Çerçeveleri | Ch. 5 |
5 | Organizasyonda Ölçüm-GQM ve ISO 15939 | Ch. 6 |
6 | Süreç Ölçümü | Ch.8, Ch. 9, Ch.10 |
7 | Arasınav | |
8 | Ürün Ölçümü | Ch. 14 |
9 | Hizmet Ölçümü | Ch.15 |
10 | Kalite ve Ölçüm | Ch.18 |
11 | Yazılım Yönetiminde Ölçüm I | Ch.21, Ch. 22 |
12 | Yazılım Yönetiminde Ölçüm II | Ch.24 |
13 | Ölçüm Yönetimi | Ch.25 |
14 | Ölçüm verikümeleri | Ch.26 |
15 | Ölçüm Araçları | Ch.27, Ch. 28 |
16 | Sınıf içi çalışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. A. Abran, Software metrics and software metrology. New Jersey: IEEE Com-puter Society / Wiley Partnership, 2010. |
---|---|
2. Fenton, Norman E., and Shari Lawrence Pfleeger. Software metrics: a rigor-ous and practical approach. PWS Publishing Co., 1998. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Kan, Stephen H. Metrics and models in software quality engineering. Addi-son-Wesley Longman Publishing Co., Inc., 2002. |
4. Linda M. Laird,M.. Carol Brennan, Software Measurement and Estimation: A Practical Approach, 2006, IEEE | |
5. Park, Robert E., Wolfhart B. Goethert, and William A. Florac. Goal-Driven Software Measurement. A Guidebook. No. CMU/SEI-96-HB-002. CARNEGIE-MELLON UNIV PITTSBURGH PA SOFTWARE ENGINEERING INST, 1996. | |
6. Ebert, Christof, ed. Best Practices in Software Measurement: How to Use Metrics to Improve Project and Process Performance; 37 Tables. Springer, 2005. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | X | ||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 219 |