AKTS - Kontrol Mühendisliği II

Kontrol Mühendisliği II (MECE522) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kontrol Mühendisliği II MECE522 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencileri, durum-uzayı yaklaşımı ile denetim sistemi tasarımı ve analizi konularında yeterli bilgi düzeyine kavuşturmak, durum gözlemleyicileri, regulator tasarımı, stokastik sistemler ve Kalman süzgeci konularında bilgi sahibi yapmak hedeflenmiştir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dinamik sistemlerin durum-uzayı yaklaşımı ile modellemesini yapabilmek,
  • Dinamik sistemlerin durum-uzayı yaklaşımı ile denetleyici tasarımını yapabilmek.
Dersin İçeriği Ders, durum gözlemleyicileri, regulator ve denetleyici tasarımı, stokastik sistemler, Kalman süzgeci ve MatLab-Simulink kullanımı; mekatronik sistemler laboratuvarında yer alan dinamik sistemlerin modelleme ve denetimleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 2 ve 3 boyutta katı cisim dinamiğinin tekrarı Geçerli Değil
2 Modelleme ve denetleyici tasarımı konularında MatLab-Simulink kullanımı Geçerli Değil
3 Mekatronik Sistemler Laboratuvarındaki dinamik sistemlere giriş Geçerli Değil
4 Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. Geçerli Değil
5 Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. Geçerli Değil
6 Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. Geçerli Değil
7 Durum gözlemleyiciler Geçerli Değil
8 Gözlemleyici ve regulator tasarımı Geçerli Değil
9 Gözlemleyici ve denetleyici tasarımı Geçerli Değil
10 Kuadratik optimal regulator sistemleri Geçerli Değil
11 Kuadratik optimal regulator sistemleri Geçerli Değil
12 Stokastik sistemlere giriş Geçerli Değil
13 Kalman süzgeci Geçerli Değil
14 LQG kompensatörler Geçerli Değil
15 Problem Saati Geçerli Değil
16 Genel Sınav Geçerli Değil

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Modern Control Design with Matlab and Simulink, A. Tewari, ISBN: 0-471-496790, Wiley, 2002.
Diğer Kaynaklar 2. Ogata, K., Modern Control Engineering, 5th Ed., Prentice-Hall, 2002.
3. Franklin, G. F., Powell, J. D., Emami-Naeini, A., Feedback Control of Dynamic Systems, 4th Ed., Prentice-Hall, 2002.
4. Kuo, B. C. and Golnaraghi, F., Automatic Control Systems, 8th Ed., John Wiley and Sons, Inc., 2003.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 20
Sunum - -
Projeler 5 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 5 40
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneğiar.
2 Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği
3 Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi
4 Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği
5 Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi
6 Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği
7 Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma
8 Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 2 6 12
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 110