AKTS - Kontrol Mühendisliği II
Kontrol Mühendisliği II (MECE522) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kontrol Mühendisliği II | MECE522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencileri, durum-uzayı yaklaşımı ile denetim sistemi tasarımı ve analizi konularında yeterli bilgi düzeyine kavuşturmak, durum gözlemleyicileri, regulator tasarımı, stokastik sistemler ve Kalman süzgeci konularında bilgi sahibi yapmak hedeflenmiştir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders, durum gözlemleyicileri, regulator ve denetleyici tasarımı, stokastik sistemler, Kalman süzgeci ve MatLab-Simulink kullanımı; mekatronik sistemler laboratuvarında yer alan dinamik sistemlerin modelleme ve denetimleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 2 ve 3 boyutta katı cisim dinamiğinin tekrarı | Geçerli Değil |
2 | Modelleme ve denetleyici tasarımı konularında MatLab-Simulink kullanımı | Geçerli Değil |
3 | Mekatronik Sistemler Laboratuvarındaki dinamik sistemlere giriş | Geçerli Değil |
4 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil |
5 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil |
6 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil |
7 | Durum gözlemleyiciler | Geçerli Değil |
8 | Gözlemleyici ve regulator tasarımı | Geçerli Değil |
9 | Gözlemleyici ve denetleyici tasarımı | Geçerli Değil |
10 | Kuadratik optimal regulator sistemleri | Geçerli Değil |
11 | Kuadratik optimal regulator sistemleri | Geçerli Değil |
12 | Stokastik sistemlere giriş | Geçerli Değil |
13 | Kalman süzgeci | Geçerli Değil |
14 | LQG kompensatörler | Geçerli Değil |
15 | Problem Saati | Geçerli Değil |
16 | Genel Sınav | Geçerli Değil |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Modern Control Design with Matlab and Simulink, A. Tewari, ISBN: 0-471-496790, Wiley, 2002. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Ogata, K., Modern Control Engineering, 5th Ed., Prentice-Hall, 2002. |
3. Franklin, G. F., Powell, J. D., Emami-Naeini, A., Feedback Control of Dynamic Systems, 4th Ed., Prentice-Hall, 2002. | |
4. Kuo, B. C. and Golnaraghi, F., Automatic Control Systems, 8th Ed., John Wiley and Sons, Inc., 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 5 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 5 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneğiar. | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 6 | 12 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 110 |