AKTS - Mühendislik Tasarımında İleri Düzey Teorik Yaklaşımlar
Mühendislik Tasarımında İleri Düzey Teorik Yaklaşımlar (MDES640) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Tasarımında İleri Düzey Teorik Yaklaşımlar | MDES640 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders kapsamında mühendislik tasarımında kuramsal yaklaşımlar ve tasarım uygulaması ile ilgili ileri düzeyde çalışma yapılacaktır. Bu kapsamda öğrencinin temel eğitimini aldığı mühendislik dalından bağımsız olarak mühendislik sorunlarına etkin çözümler geliştirme konusunda temel bilgilenme sağlanacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gerçek tasarım sorunu ve müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi; mühendislik yaratıcılığı; yenilikçi çözüm seçeneklerinin üretilmesi ve en etkili seçeneğin seçimi; tasarımda modülarite; disiplinlerarası tasarımda işbirliği; sistem kavramı, modeler ve amaçlı etkinlikler için startejiler; tasarım projelerinin tasarımı ve denetimi; takım ilişkilerinin dü |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müşteri ihtiyaçlarının belirlenmesi, sistematik yaklaşım ve modeler | - |
2 | Mühendislik Felsefesi | - |
3 | Tasarım ve mühendislik tasarımı, mühendislik tasarımı modelleri | - |
4 | Tasarım süreç modelleri; Kavramlar, Modeller ve Gösterim | - |
5 | Tasarım türleri; Yenilikçi tasarım, Uyarlanmış tasarım, Önermeli tasarım, Tümden gelim ve Tüme varım yaklaşımı ile tasarım. | - |
6 | Tasarım ürün modelleri; kavramlar, modeler ve gösterim. | - |
7 | Tasarım modelleme stratejileri | - |
8 | İşlevsel ve şekilsel modeler | - |
9 | Davranış tabanlı modelleme; Cellular Automata, Bond Graphs, Graph Tree Method, Petri Nets | - |
10 | Çok disiplinli tasarım | - |
11 | Tersine mühendislik ve tasarımda birimsellik | - |
12 | Evrimsel tasarım | - |
13 | Biy Esinlenmiş tasarım | - |
14 | Sistem Mühendisliği, tasarımda seri bireyselleştirme | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Notlar / Lecture notes |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneğiar. | |||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | |||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | |||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | |||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | |||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | |||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | |||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 2 | 20 | 40 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 |