AKTS - Metal Şekillendirme
Metal Şekillendirme (ME411) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Metal Şekillendirme | ME411 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ME210 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin Amacı: Metal şekillendirme dersinde öğrencilere metal şekillendirme teorisi ve teknolojinin sınırları, takım ve makine seçimi gibi metal şekillendirme işlemlerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Plastisite teorisi ve metal şekillendirme, metalurjik değerlendirmeler, soğuk, ılık ve sıcak şekillendirme, ekstrüzyon, dövme, tel çekme ve derin çekme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Metal Şekillendirme işlemleri | Bölüm 1 |
2 | Gerilme ve gerinim | Bölüm 2 |
3 | Metalurji konusuna genel bir yaklaşım | Bölüm 3 |
4 | Akma, akma kriterleri ve pekleşme | Bölüm 4 |
5 | Analiz yöntemleri | Bölüm 5 |
6 | Analiz yöntemleri: Üst sınır yöntemi | Bölüm 6 |
7 | Analiz yöntemleri: Sayısal yöntemler | Bölüm 7 |
8 | Deformasyon alanı geometrisi: Sürtünme, artık deformasyon, iç hasar, kalıntı gerilmeler | Bölüm 8 |
9 | Yüzey işlemleri | Bölüm 9 |
10 | Haddeleme, ovalama (vida ve diş) | Bölüm 10 |
11 | Dövme | Bölüm 11 |
12 | Dövme-Akıtma | Bölüm 12 |
13 | Akıtma-Tel çekme | Bölüm 13 |
14 | Sac metal işlemleri | Bölüm 14 |
15 | Final sınavı dönemi | |
16 | Final sınavı dönemi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. Hosford, W. F., Caddell, R. M., “Metal Forming Mechanics and Metallurgy”, Prentice-Hall, 1993. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Tschaetsch, H., “Metal Forming Practice”, Springer 2006. |
3. Avitzur, B., “Metal Forming: Processes and Analysis”, McGraw-Hill, 1968. | |
4. Lange, K. (Editor): Handbook of Metal Forming, McGraw-Hill, 1985. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği | X | ||||
2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği | X | ||||
3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi | X | ||||
4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği | X | ||||
5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi | X | ||||
6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği | X | ||||
7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma | X | ||||
8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 1 | 16 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 |