1 |
(I. Giriş: Etik Nedir?)
Etiğin Meseleleri: Bir Örnek.
Sokrates ve Thrasymakhos.
Etiğin Konusu.
Alternatif Bir Etik Düşüncesi. |
Etiğe Giriş, ss. 1-14.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 31-40.
Yaşayan Felsefe, ss. 19-45. |
2 |
(I. Giriş: Etik Nedir?, devam)
İki Çeşit Etik Kuramı.
Deontoloji Problemi.
Ahlaki Bir Topluluk Fikri.
Etik Kuramları ve Ahlak Fikirleri. |
Etiğe Giriş, ss. 14-24.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 41-62.
Yaşayan Felsefe, ss. 46-95. |
3 |
(II. Egoizm)
Bilgece Mutluluk Arayışı.
Mutluluk Kavramı.
Egoizmin Birincil Savunusu.
Psikolojik Egoizm.
Egoizmin Alternatif Bir Savunusu. |
Etiğe Giriş, ss. 25-39.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 111-121.
Yaşayan Felsefe, ss. 26-41. |
4 |
(II. Egoizm, devam)
Hobbesçu Program.
Hobbesçu Programın Türevleriyle İlgili Sorunlar.
Hobbesçu Programın Kapsamıyla İlgili Sorunlar.
Yeniden Thrasymakhos’un İtirazı. |
Etiğe Giriş, ss. 39-55.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 88-98.
Yaşayan Felsefe, ss. 27-29, 170-177. |
5 |
(III. Eudaimonizm)
Egoizme Karşı Eudaimonizm.
Eudaimonizm’in Platoncu Biçimi.
Hazcılığa Karşı Mükemmeliyetçi İtirazlar.
Epikouros’un Yanıtı.
Mill’in Hazcılığı Savunması. |
Etiğe Giriş, ss. 56-70.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 52-62.
Yaşayan Felsefe, ss. 26-41. |
6 |
(III. Eudaimonizm, devam)
Platon’un Etiği.
Rasyonalizme Karşı Doğacılık.
Aristoteles’in Doğacılığı.
Aristoteles’in Programındaki Bir Sorun.
Çağdaş Eudaimonizmin Geleceği. |
Etiğe Giriş, ss. 71-92.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 478-489.
Yaşayan Felsefe, ss. 30-33, 227-236. |
7 |
Ara sınav |
Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular. |
8 |
(IV. Faydacılık)
Tarafsızlık.
İki Sorun.
Sonuççuluk.
Mill’in Faydacılığı Yeniden Belirlemesi. |
Etiğe Giriş, ss. 93-107.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 144-155.
Yaşayan Felsefe, ss. 118-127. |
9 |
(IV. Faydacılık, devam)
Mill’in Yeni Formülündeki Tutarsızlık.
Kurala Dayalı Faydacılık.
Eyleme Dayalı Faydacılığın Tekrar Ele Alınması.
Eyleme Dayalı Faydacılığın Etik Kuramı Olmaktan Çıkması. |
Etiğe Giriş, ss. 107-122.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 181-191.
Yaşayan Felsefe, ss. 127-136. |
10 |
(V. Ahlak Yasası)
Ahlak Yasasının İki Kuramı.
Kutsal Emir Kuramı.
Rasyonel Sezgicilik.
Etik ve Matematik. |
Etiğe Giriş, ss. 123-140.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 99-110.
Yaşayan Felsefe, ss. 99-117. |
11 |
(V. Ahlak Yasası)
Ahlak Yasasının İki Kuramı.
Kutsal Emir Kuramı.
Rasyonel Sezgicilik.
Etik ve Matematik. |
Etiğe Giriş, ss. 123-140.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 99-110.
Yaşayan Felsefe, ss. 99-117. |
12 |
(VI. Özbelirlenim Etiği)
Kant’ın Metafiziğe Adımı.
İnsanlık Formülü.
İnsanlık Formülü Bağımsız Bir İlke Midir?
Özerklik Formülü ve Erekler Krallığı.
Aşırı Biçimcilik Suçlamasına Karşılık Verme. |
Etiğe Giriş, ss. 157-173.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 456-466.
Yaşayan Felsefe, ss. 99-117. |
13 |
(VI. Özbelirlenim Etiği, devam)
Rasyonalizmin Tekrar Ele Alınması.
Bireysel Özerklik.
Varoluşçu Etik.
Varoluşçuluğun Aşırılıkları.
Aşırılıktan Arındırılmış Varoluşçu Etik. |
Etiğe Giriş, ss. 174-195.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 230-240.
Yaşayan Felsefe, ss. 137-160. |
14 |
(VII. Pratik Akıl)
Meta-Etik.
Meta-Etik Tartışmaları: Bir Örnek.
Aristoteles’in Cevabı ve Varoluşçu Yanıt.
Kötülüğü Hedefleyen Güdüler Olabilir Mi?
Aristoteles’in Cevabının Eskimişliği.
Ereksel Açıklamaların Ortadan Kaldırabilirliği. |
Etiğe Giriş, ss. 196-216.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 253-320.
Yaşayan Felsefe, ss. 301-315. |
15 |
(VII. Pratik Akıl, devam)
Pratik Akıl Hakkındaki Modern Şüphecilik.
Hume’un Meta-Etiği.
Modern Felsefede Pratik Akıl.
Kant’ın Pratik Akıl Kavramı.
Özgürlük ve Akıl. |
Etiğe Giriş, ss. 216-232.
Routledge Etik El Kitabı, ss. 320-365.
Yaşayan Felsefe, ss. 206-224. |
16 |
Genel Sınav |
Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |