AKTS - Estetik
Estetik (HUM320) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Estetik | HUM320 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin estetik kavramını tanımalarını sağlamak, Estetik Felsefesi’nin önde gelen bazı düşünürlerinin konuyla ilgili yapıtlarından (yapıtın tümü veya seçkiler biçiminde) okumalar yaparak bunları tartışmaya açmak, estetik konusundaki görüşlerin tarihteki değişim ve gelişimini izlemek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sanat, estetik, güzellik, çirkinlik, etik tanımları ve tanımlara bağlı içeriklerin incelenmesi, farklı filozofların görüşlerinin tartışılması ve karşılaştırılması, sanatta ve doğada estetiğin yerinin irdelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Estetiğe Giriş | Dönem boyunca verilecektir. |
2 | Aristoteles, Poetika | Dönem boyunca verilecektir. |
3 | Aristoteles, Poetika | Dönem boyunca verilecektir. |
4 | Platon, Şölen | Dönem boyunca verilecektir. |
5 | Platon, Şölen | Dönem boyunca verilecektir. |
6 | David Hume, Zevkin Ölçütüne Dair | Dönem boyunca verilecektir. |
7 | David Hume, Zevkin Ölçütüne Dair | Dönem boyunca verilecektir. |
8 | Kant, Immanuel, Yargı Yetisinin Eleştirisi | Dönem boyunca verilecektir. |
9 | Kant, Immanuel, Yargı Yetisinin Eleştirisi | Dönem boyunca verilecektir. |
10 | Kant, Immanuel, Yargı Yetisinin Eleştirisi | Dönem boyunca verilecektir. |
11 | Nietzsche, Friedrick, Putların Alacakaranlığı (Selection) | Dönem boyunca verilecektir. |
12 | Nietzsche, Friedrick, Putların Alacakaranlığı (Selection) | Dönem boyunca verilecektir. |
13 | Nietzsche, Friedrick, Tragedyanın Doğuşu (Selections) | Dönem boyunca verilecektir. |
14 | Nietzsche, Friedrick, Tragedyanın Doğuşu | Dönem boyunca verilecektir. |
15 | Dönem Tekrarı | |
16 | Final Sınavları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Aristoteles, Poetika, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1987. |
---|---|
2. Platon, Şölen, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2016. | |
3. David Hume, Zevkin Ölçütüne Dair, Elibron Classics, Boston, 2007. | |
4. Kant, Immanuel, Yargı Yetisinin Eleştirisi, İdea Yayınavi, İstanbul, 2006. | |
5. Nietzsche, Friedrick, Putların Alacakaranlığı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul,2010. | |
6. Nietzsche, Friedrick, Tragedyanın Doğuşu, Can sanat Yayınları, İstanbul, 2013. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Eleştirel düşünme: Karşılaşılan durumları analiz etme ve etkili çözümler üretme. | |||||
2 | Problem çözme: Zorluklar karşısında pratik ve yenilikçi çözümler geliştirme. | |||||
3 | Takım çalışması: Farklı rollerde çalışan ekiplerle etkili işbirliği yapmak. | |||||
4 | Liderlik becerileri: İnisiyatif alarak ekip ve operasyonları yönetme. | |||||
5 | Profesyonel etik: Mesleki standartlara ve ahlaki değerlere bağlı kalarak çalışmak. | |||||
6 | Amaç: Öğrencilerin genel yetkinliklerini ve profesyonel gelişimlerini desteklemek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 98 |