AKTS - Gazetecilik I
Gazetecilik I (PR491) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Gazetecilik I | PR491 | Alan Dışı Seçmeli | 0 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, gazetecilik mesleği uygulamalarıyla “Atılım Haber” gazetesini basıma hazırlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleri, Atılım Haber gazetesi için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretme, metinlere eşlik edecek görsellerin üretimi, dönem boyunca 3 sayıyı basıma hazırlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gazete üretiminde kişiler ve rolleri Yazım üslubu ve önemi Grafik tasarımın önemi Görsellerin önemi Ekip çalışması kavramı ve önemi Gazetecilik ve fotoğraf etiği | |
2 | Gazetenin ilk sayısı için gündem toplantısı İlk sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Teknik süreç işleyiş | |
3 | Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Röpörtaj yöntemleri, metinde röportajdan alıntı kullanma, röportaj metinleştirme | |
4 | Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı Habercilikte ve sunumda görsellerin etkisi | |
5 | Baskı süreci ve sürecin izlenmesi İkinci sayı için ilk önerilerin sunulması | |
6 | İlk sayıyla ilgili değerlendirme Gazetenin ikinci sayısı için gündem toplantısı İkinci sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Fotohaberciliğe giriş | |
7 | Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Fotoröportaj | |
8 | Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı | |
9 | Baskı süreci ve sürecin izlenmesi Üçüncü sayı için ilk önerilerin sunulması | |
10 | İkinci sayıyla ilgili değerlendirme Gazetenin üçüncü sayısı için gündem toplantısı Üçüncü sayı için görev dağılımı Başlıkların ve konuların seçimi ve işlenme biçimi Destekleyici araştırma önerilerinin tartışılması Araştırma süreçlerinin incelenmesi Bilim yazarlığı | |
11 | Yapılan işlerin ve yapma yöntemlerinin gözden geçirilmesi, Varsa, eksikliklerin giderilmesi için öneriler geliştirilmesi Görselleri değerlendirme Bireysel kazanımların değerlendirilmesi | |
12 | Metinlerin redaksiyonu Görsellerin belirlenmesi Sayfa tasarımı | |
13 | Baskı süreci ve sürecin izlenmesi Üçüncü sayı için ilk önerilerin sunulması | |
14 | Üçüncü sayıyla ilgili değerlendirme | |
15 | Gazetecilik ve fotoğraf etiği Mesleğe yatkınlık | |
16 | Mesleğe yatkınlık ve öğrencilerin gelecek vizyonu |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 4 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 15 | 45 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 37 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Eleştirel düşünme: Karşılaşılan durumları analiz etme ve etkili çözümler üretme. | |||||
2 | Problem çözme: Zorluklar karşısında pratik ve yenilikçi çözümler geliştirme. | |||||
3 | Takım çalışması: Farklı rollerde çalışan ekiplerle etkili işbirliği yapmak. | |||||
4 | Liderlik becerileri: İnisiyatif alarak ekip ve operasyonları yönetme. | |||||
5 | Profesyonel etik: Mesleki standartlara ve ahlaki değerlere bağlı kalarak çalışmak. | |||||
6 | Amaç: Öğrencilerin genel yetkinliklerini ve profesyonel gelişimlerini desteklemek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Derse Özgü Staj | 4 | 3 | 12 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 135 |