AKTS - Servis Sistemleri Yönetimi
Servis Sistemleri Yönetimi (AVM422) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Servis Sistemleri Yönetimi | AVM422 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin başarılı bir şekilde tamamlanması neticesinde, öğrenciler servis sistemlerinin etkin olarak nasıl ve ne şekilde yönetilmesi gerektiğini öğrenecektir. Öğrenciler, servis sistemleri problemlerine nasıl yaklaşılacağına yönelik bilgiler edinecektirler. Bu alanda öğrenciler meydana gelecek problemlerin anlaşılması, analiz edilmesi ve etkili ve etkin bir şekilde çözümüne ilişkin bilgi temin edecektir. Bunların ötesinde operasyonel faaliyetler, strateji, bilgi teknolojileri ve pazarlama konularının servis sistemlerine aktarılması konusunda bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Servis sistemlerine giriş, servis sistemlerinin oluşturulması, servis sistemlerinin yürütülmesi, servis sistemlerinin yürütülmesine ilişkin kullanılan teknikler, modeller ve yöntemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Servis Sistemleri Yönetimine Giriş | |
2 | Servis Kavramı | |
3 | Müşteri ve Tedarikçi İlişkileri | |
4 | Müşteri Beklentileri ve Karşılanması | |
5 | Tedarikçi İlişkilerinin Yönetimi | |
6 | Servis Süreçleri | |
7 | Servis Görevlileri | |
8 | Kaynak Kullanımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ağlar, Teknoloji ve Bilgi | |
11 | Performans Ölçümü ve Yönetimi | |
12 | Operasyon Kalitesinin Artırılması | |
13 | Servis Stratejisi | |
14 | Servis Kültürü | |
15 | Harekat Ortamının Karmaşıklığı | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. . Johnston R., Clark G., Service Operations Management, 3 rd edition, Prentice Hall, Financial Times, 2011. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Haksever C., Render B., Russel R. S., Murdick and R. G., Service Management and Operations, 2nd edition, Prentice Hall, 2000. |
3. Kasper H, Helsdingen P., Gabbott M., Services Marketing Management: A Strategic Perspective, 2 nd edition, John Wiley & Sons, c2006 | |
4. Gilmore A. Services Marketing and Management, London; Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 2003. | |
5. Looy B.V, Gemmel P., Dierdonck R., Service Management: an integrated approach, 2nd edition, Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Eleştirel düşünme: Karşılaşılan durumları analiz etme ve etkili çözümler üretme. | |||||
2 | Problem çözme: Zorluklar karşısında pratik ve yenilikçi çözümler geliştirme. | |||||
3 | Takım çalışması: Farklı rollerde çalışan ekiplerle etkili işbirliği yapmak. | X | ||||
4 | Liderlik becerileri: İnisiyatif alarak ekip ve operasyonları yönetme. | X | ||||
5 | Profesyonel etik: Mesleki standartlara ve ahlaki değerlere bağlı kalarak çalışmak. | |||||
6 | Amaç: Öğrencilerin genel yetkinliklerini ve profesyonel gelişimlerini desteklemek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 121 |