AKTS - Seminer II
Seminer II (LAW356) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer II | LAW356 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, öğrencilerin belli bir konuda araştırma yapma ve hem mesleki, hem de akademik yazım tekniklerine uygun biçimde yazmak konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencilerin araştırma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma ve yazım kuralları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazım teknikleri ve kuralları ile dersin amacı ve yürütülüşüne ilişkin açıklama | |
2 | Araştırma yapmaya başlarken dikkat edilmesi gerekenler, yazıl kaynaklar, internet kaynakları ve veritabanları | |
3 | Yazım teknikleri: Kısaltmalar, kaynakça, alıntı, intihal, dipnot | |
4 | Hukuka özgü kullanımlar, mevzuat ve mahkeme kararı metin içinde nasıl kullanılır? | |
5 | Konu seçerken dikkat edilmesi gerekenler ve başlıklandırma | Öğrencilerin ön-araştırma yaparak çalışma konusunu seçmesi |
6 | Makale taslağı hazırlama: İçindekiler ve öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama | Seçilen konuda bir içindekiler taslağı oluşturulması |
7 | Kaynak taraması ve kaynakça taslağı: öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama | Öğrencilerin kaynak araştırmaları sonucunda kaynakça taslağını oluşturması |
8 | Makalenin kapsamının ve sınırlarının belirlenmesi: Giriş hazırlamak ve öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama | Öğrencilerin konunun kapsamını ve sınırlarını saptayarak giriş bölümünü hazırlaması |
9 | Altbaşlıkların oluşturulması ve ana metnin yazılmaya başlanması: Öğrencilerin hazırladıkları üzerinden uygulama | Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi |
10 | Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları (çalışma ve sunumun değerlendirilmesi) 1 | Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi |
11 | Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 2 | Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi |
12 | Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 3 | Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi |
13 | Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 4 | Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi |
14 | Hazırlanan metinler üzerinden öğrenci sunumları 4 | Sunum hazırlanması ve makalenin geliştirilmesi |
15 | Makalenin teslimi ve genel değerlendirme | |
16 | Makalenin teslimi ve genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Howard Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi, Ankara, 2013. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 1 | 5 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 76 |