AKTS - Hukuk ve Etik Simülasyon Kliniği
Hukuk ve Etik Simülasyon Kliniği (LAW493) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hukuk ve Etik Simülasyon Kliniği | LAW493 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin hukuk ve etik ilişkisini uygulayarak öğrenmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kurgusal bir veya birden çok davada ya da bilinen ve ayrıntılarına erişilebilen davalardaki etik bir ikilem ile uğraşarak grup çalışmaları yoluyla mesleğe ilişkin etik sorunların tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukuk ve etik ilişkisi, mesleğe ilişkin etik sorunlara ilişkin atölye çalışması | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik. çev. Zeki Özcan. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2014. |
2 | Hukuk ve etik ilişkisi, mesleğe ilişkin etik sorunlara ilişkin atölye çalışması | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik. çev. Zeki Özcan. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2014. |
3 | Hukuk ve etik ilişkisi, mesleğe ilişkin etik sorunlara ilişkin atölye çalışması | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik. çev. Zeki Özcan. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2014. |
4 | Olayların dağıtılması, takımların kurulması ve hukuk metodolojisindeki sorunlar | Olayların dağıtılması, takımların kurulması ve hukuk metodolojisindeki sorunlar |
5 | Olay/davadaki etik dilemmanın tartışılması | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
6 | Olay/davadaki etik dilemmanın tartışılması | Konuyla ilgili araştırma yapmak |
7 | Vize dönemi | |
8 | Grupların sunumları ve yazılı olarak raporlamaları | Taslakla ilgili çalışmak |
9 | Grupların sunumları | Taslakla ilgili çalışmak |
10 | Grupların sunumları | Taslakla ilgili çalışmak |
11 | Grupların sunumları | Grupların sunumları |
12 | Grupların sunumları | Grupların sunumları |
13 | Etik sorunların sınıfta birlikte değerlendirilmesi | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik. çev. Zeki Özcan. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2014. |
14 | Etik sorunların sınıfta birlikte değerlendirilmesi | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik. çev. Zeki Özcan. Ankara: Sentez Yayıncılık, 2014. |
15 | Değerlendirme raporlarının hazırlanarak sunulması | Değerlendirme raporlarının hazırlanarak sunulması |
16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kaynaklar seçilen etik sorunun konusuna bağlı olarak değişkenlik gösterecektir. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 60 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |