AKTS - Yazılım Mühendisliğinde İleri Konular
Yazılım Mühendisliğinde İleri Konular (SE650) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yazılım Mühendisliğinde İleri Konular | SE650 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım yoğunluklu sistemlerin geliştirilmesi için gerekli olan kavram ve yöntemler ile ilgili kavrayışınızı daha ile derecede geliştirmektir. Yazılım mühendisliği disiplini ile ilgili geniş bir anlayış geliştirmeyi hedefler. Karmaşık yazılım yoğunluklu sistemlerin geliştirilmesi ile ilgili teknik ve süreçlerin tam kapsamlı bir bilgi birikimi ile analiz ve tasarımı hakkında tamamlayıcı bir aşinalık sağlamak istenmektedir. Bunları uygun bir mühendislik ve yönetim bağlamında oluşturmayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yazılım mühendisliğine ve ilgili konulara giriş; yazılım süreç ve proje metrikleri; proje planlama; zamanlama ve takip etme; konfigürasyon yönetimi; yazılım kalite güvence; gereksinim analizi; veri akış diyagramları ve ilgili konular; tasarım kavramları ve yöntemleri; geliştirme; test yöntemleri ve stratejileri; nesneye yönelik kavramlar ve prensip |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazılım Süreç Yapısı ve Süreç Modelleri | Ch. 3, Ch. 4 |
2 | Çevik Yazılım Geliştirme | Ch. 5 |
3 | Gereksinimlerin modellenmesi | Ch. 11 |
4 | Tasarım kavramlarının bir tekrarı | Ch.12, Ch.13, |
5 | Tasarım Kavramalarının bir Tekrarı | Ch.14, Ch.15 |
6 | Örüntü-tabanlı Tasarım | Ch. 16 |
7 | Web ve Mobil Uygulama Tasarımı | Ch. 17, Ch. 18 |
8 | Tasarım (devam) | Ch. 19, Ch. 20 |
9 | Gözden Geçirme Teknikleri | Ch. 20 |
10 | Nesne Tabanlı Sistemlerin Sınanması | Ch. 24 |
11 | Web ve Mobil Uygulamaların Sınanması | Ch.25, Ch. 26 |
12 | Güvenlik Mühendisliği | Ch. 27 |
13 | Tasarım Modeli için Ürün Ölçütleri | Ch. 30.3, Ch.30.4 |
14 | Yazılım Proje Maliyet Tahmini | Ch. 33 |
15 | Bakım ve yeniden mühendislik | Ch.31 |
16 | Proje Sunumu |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Pressman, R. S. and B.R. Maxim, Software Engineering, McGraw Hill, 2014 (8th edition) |
---|---|
3. ISO/IEC TR 19759:2005, Software Engineering - Guide to the Software Engineering Body of Knowledge (SWEBOK), ANSI, 2007 | |
4. Van Vliet, H., Software Engineering: Principles and Practice, Wiley, 2008 (1st edition) | |
5. Tsui, F. F., Karam, O., Essentials of Software Engineering, Jones & Bartlett Publishers, 2006 (1st edition) | |
6. Schach, S. R., Object-oriented and Classical Software Engineering, McGraw Hill, 2006 (7th edition) | |
Diğer Kaynaklar | 2. Sommerville, I., Software Engineering, Addison-Wesley, 2015 (10th edition) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yazılım mühendisliği araştırma alanında en gelişmiş teknoloji ve literatürü kavrama | X | ||||
2 | Yazılım mühendisliğinde dünya çapında araştırma yapma ve bu alanda en iyi konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi | X | ||||
3 | Yazılım mühendisliğinde sayısal ve niteliksel çalışmalar yürütebilme | X | ||||
4 | Yazılım mühendisliği alanında akademik çevre ve endüstri arasında köprü kurabilmek için gerekli becerileri edinme ve gerçek dünyada karşılaşılan problemleri çözmek için yazılım mühendisliği yaklaşımlarını geliştirme ve uygulama | X | ||||
5 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya yazılım mühendisliği alanına proje geliştirme becerisi | X | ||||
6 | Yazılım mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci | X | ||||
7 | Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; yazılım mühendisliği uygulamaları standartları ve yöntemleri için uluslararası mükemmellik standartlarının bilinmesi. | X | ||||
8 | Karar alırken, Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | ||||
9 | Yazılım mühendisliği uygulamaları için mükemmellik standardını geliştirmek, benimsemek ve sürdürülebilir kullanımını desteklemek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 |