AKTS - İleri Isı İletimi

İleri Isı İletimi (ME631) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Isı İletimi ME631 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ısı iletimi içeren ısı transferi problemlerinde analitik çözüm yöntemlerini, değişken ayırma ve integral yöntemlerini; kartezyen ve silindirik koordinatlarla beraber yarı-sonsuz ve sonsuz alanda ısı iletimi denklemlerini öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Isı Transferinde yaklaşık analitik yöntemler konularını öğrenir.
Dersin İçeriği Isı iletiminin diferansiyel denklemi, sınır değer problemleri, değişkenlere ayırma metodu, nümerik metodlar, yarı sonsuz bölgelerde ısı iletimi, yaklaşık analitik metodlar, nümerik metodlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Genel Isı İletim Denklemi
3 Bir boyutlu zamandan bağımsız Isı İletimi
4 Bir boyutlu zamandan bağımsız Isı İletimi
5 Sınır Değer Problemleri
6 Yarı sonsuz ve sonsuz bölgelerde ısı iletimi
7 Yaklaşık analitik metotlar.
8 Değişkenlerin ayrılması metodu
9 Değişkenlerin ayrılması yöntemiyle zamandan bağımsız iki ve üç boyutlu ısı iletimi
10 Değişkenlerin ayrılması yöntemiyle zamandan bağımsız iki ve üç boyutlu ısı iletimi
11 Değişkenlerin ayrılması yöntemiyle zamana bağlı ısı iletimi
12 Değişkenlerin ayrılması yöntemiyle zamana bağlı ısı iletimi
13 Çeşitli çözüm metotları
14 Çeşitli çözüm metotları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Arpacı V.S., (1966), Conduction Heat Transfer, Addison-Wesley.
2. 2. Kakaç S., Yener Y., (1993), Heat Conduction, Philadelphia, Pa: Taylor and Francis.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler 1 10
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği X
2 Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği X
3 Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi X
4 Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği X
5 Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi X
6 Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği X
7 Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma X
8 Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 10 10
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 14 28
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 110