ECTS - - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Zorunlu Bölüm Dersleri
ATU100 - Üniversite Hayatına Giriş (1 + 0) 1
Rektör'ün Konuşması; Atılım'da Yaşam (İdari Birim Sunumları); Kütüphane Seminerleri; Kitap Ödünç Alma-İade Etme Etkinliği; Bölüm Tanıtım Toplantıları; Spor Faaliyetleri Tanıtımı; Kulüp ve Topluluk Stantlarının Ziyareti; Eğitim Teknolojileri Bilgilendirme Sunumu; ATU 100 kapsamında düzenlenen etkinliklere katılım.
ENG102 - Akademik İngilizce II (4 + 0) 3.5
İleri akademik dil becerileri, okuduğunu anlama, sınıf içi tartışmalar, akademik kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; araştırma ödevleri, İngilizce dil yapılarının gözden geçirilmesi, dinleme ve not alma, yazılı ürünlerin incelenmesi, yazma çalışması, sunumlar yapma ve teknoloji kullanımı.
ENG202 - Akademik İngilizce IV (3 + 0) 3
Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma.
HIST101 - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (2 + 0) 2
Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı.
MAN409 - Girişimcilik (4 + 0) 5
Girişimcilik kavramının tanıtımı, girişimcilik kavramı ve tarihsel süreci, girişimci özellikleri, iç girişimcilik, yeni bir iş kurma, aile işletmeleri, kadın ve genç girişimciler, iş planı hazırlama aşamaları, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, girişimcilik fikrinin toplumda yaygınlaştırılması.
PR101 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Teorileri (3 + 0) 6
Medya ilişkilerinden küresel tanıtım stratejilerine kadar birçok konuda teorik ve pratik bir halkla ilişkiler ve reklamcılık anlayışı geliştirilecek ve halkla ilişkiler ve reklamcılık, kurumsal pazarlama iletilişimi bağlamında düşünülecektir.
PR121 - İletişime Giriş (3 + 0) 5.5
İletişimin temel varsayımları: iletişimin rolü, amacı ve temel işlevleri ve iletişim kavramı; dil ve iletişim; kültür ve iletişim; insanın kendi ile iletişimi; kişilerarası iletişim; grup ve grup iletişimi; aracılanmış iletişimin tarihi: sözlü iletişimden yazılı geleneğe; telgraf ve fotoğraftan dijital teknolojiye; örgütlü akıl ve davranış yönetimi
PR208 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Etik (3 + 0) 5
Sansürden özdenetime kadar gelen iletişimin kontrolü, kamu ve özel teşebbüs medya sisteminde yasal düzenlemelerin karakteri; temel iletişim hak ve özgürlüklerinin yasal biçimlendirmeleri, Türk hukukundaki iletişimle ilgili yasal biçimlendirmeler.
PR307 - Halkla İlişkiler Kampanya Planlaması I (0 + 3) 3
İletişim stratejilerinin temelleri, pilot bir konuda iletişim stratejisi hazırlama; stratejik plan hazırlama; iletişim planının tamamlanmasını takiben iletişim faaliyetleri ve materyalleri hazırlama; akademik personelden oluşan bir jüriye sunum.
PR316 - Halkla İlişkiler Kampanya Planlaması II (0 + 3) 3
İletişim stratejilerinin temelleri, pilot bir konuda iletişim stratejisi hazırlama; stratejik plan hazırlama; iletişim planının tamamlanmasını takiben iletişim faaliyetleri ve materyalleri hazırlama; akademik personelden oluşan bir jüriye sunum.
PR419 - Medya Okuryazarlığı (3 + 0) 4
Bu ders sosyoloji ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları ele almaktadır. Bu anlamda medya okuryazarlığı kavramından başlayarak önemli kuramsal yaklaşımlar incelenmektir. Daha sonra farklı medya materyalleri üzerinden şiddet, toplumsal cinsiyet, azınlıkların temsili analiz edilmektedir.
PR460 - Mezuniyet Projesi (0 + 3) 4
Öğrenciler danışman gözetiminde, halkla ilişkiler ve reklamcılık projesinin tüm safhalarında deneyim kazanarak bağımsız bir ürün ortaya koyarlar. Mezuniyet tezi yazan öğrenciler akademik araştırma yürütebilmek için hipotez oluşturma, literatür taraması, veri toplama, kavramsal çerçeve kurabilmeyi kavrar.
TURK401 - Türk Dili I (2 + 0) 2
Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.
Seçmeli Dersler
ART269 - Çağdaş Sanatın Girişimci Dünyası (3 + 0) 4
Dünyada son yıllardaki en önemli yatırım araçlarından biri olarak kabul edilen çağdaş sanatın işlevi ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından küresel örgütlenmesi, etkinliklerin sosyo-ekonomik boyutu, sanat dünyası ile ilşkileri: kolleksiyoner, sponsor ve girişimcilik.
ART270 - Doğadan Esinlenen Girişimcilik: Disiplinlerarası Yaklaşımlar (3 + 0) 5
Biomimkri; yeryüzündeki yaşamı sürdürmenin ve onu sosyal ve ekonomik yenilikler için bir model olarak kullanmanın doğal süreçleri; ekosistem bileşenleri arasındaki entegrasyon: canlı organizmalar; iklim ve kimyasal çevre; disiplinler arası yaklaşımlarla yenilikçi girişimcilik uygulamaları için fırsatları keşfetmek; yenilikçi ve yaratıcı girişimcilik fırsatları için 21. yüzyıl becerileri ve doğanın ilkeleri.
ART285 - Yenilikçi Görsel Anlatı (3 + 0) 4
Görsel anlatım süreçlerinin seçilen örnek eserler aracılığı ile irdelenmesi; belirlenen bir görsel anlatım türüne yönelik araştırma raporunun hazırlanması; görsellerin ve/veya görsel anlatımın düşünme, karar verme, kişisel ifade ve iletişimdeki etkinliğine yönelik bilgilendirme ve değerlendirme; yenilikçi yaklaşımların görsel anlatı uygulamalarına etki
ART297 - Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum (3 + 0) 4
3D modelleme tekniklerinin bilgisayar destekli 3D tanıtım animasyonu alanında kullanımı; modellerin animasyonlarının programlar arası geçiş yöntemleri; sahne ışık ve render ayarları; montaj aşamasında farklı render katmanlarının birleştirilmesi; renk düzenlemesi sırasında kullanılan yöntemler.
ENG395 - İleri İngilizce Konuşma Becerileri (3 + 0) 4
Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için mevcut becerilerini ilerletmeyi amaçlayan çeşitli etkinlikler sunar. Uygun biçim ve ifadelerin edinilmesini vurgulayarak, öğrencilerin akademik ya da profesyonel ortamlara güvenle katılmalarını ve konuşarak etkili olmalarını sağlar.
HUM112 - İş Hayatına Hazırlık (3 + 0) 4
Görgü, nezaket ve zarafet ile selamlaşma; kişilik yapıları ve beden dili, gülümseme; iş hayatına giriş şekli; kapak yazısı, özgeçmiş (CV) hazırlama ve mülakat teknikleri; iyi insan olma kavramı: etik davranış ve etik düşünce; yeni neslin iş hayatında davranış biçimi; zaman yönetimi ve önemi; iş yaşamında bağımlılık, iş hayatında sınırlar, iş hayatında zorluklar; iş hayatında çalışma teknikleri.
HUM204 - Gönüllülük Çalışmaları (1 + 0) 4
Çocuklar, yaşlılar, engelliler ve dezavantajlı gruplar başta olmak üzere, zorluklarla karşılaşanlara destek amacıyla kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları bünyesinde oluşturulan yardım kuruluşlarının çalışmalarına gönüllü olarak katılmak, üniversite eğitiminden elde edilen kazanımları paylaşmak.
HUM211 - Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Hakları (3 + 0) 4
Giriş; toplumsal cinsiyet algıları; kadın ve sağlık; kadın ve siyaset; kadın ve hukuk; modernleşme, toplumsal cinsiyet ve kadın hakları; kadına yönelik şiddet türleri ve önlenmesi; kadın ve edebiyat; küresel ekonomide kadın emeği; çalışma yaşamı ve kadın; kadın ve girişimcilik; kadın ve çevre.
HUM310 - Toplumsal Dilbilimine Giriş (3 + 0) 4
Dile sosyal yaklaşımın ortaya çıkmasına katkıda bulunan faktörler; dil değişimi süreci; dillerin bölgesel ve sosyal türlerinin oluşumundan sorumlu olan faktörler; çeşitli çokdillilik modelleri ve diller arasındaki güç ilişkileri; çokdilliliği etkileyen küresel eğilimler; çeşitli siyasi ve sosyo-kültürel faktörlerin dilin korunmasına yaptığı katkı; dilbilimi araştırmalarında kullanılan çeşitli yöntemler; alan çalışması.
HUM319 - Mantığa Giriş (3 + 0) 4
Temel mantık kavramları, akıl yürütme, argüman çözümlemesi, biçimsel olmayan mantık, dil ve tanımlar, safsatalar, tasımlar mantığı, kategorik önermeler, gündelik dilde tasımlar, modern sembolik mantık, önermeler mantığı, doğruluk değerleri ve bağlaçlar, türetim yöntemleri, yüklemler mantığı.
HUM323 - Eleştirel Düşünmeye Giriş (3 + 0) 4
Anlaşılır şekilde yazma ve düşünme, uslamlamaların ve savunuların çeşitlerini öğrenme ve analiz etme, akılcı kararlar alma, yanlış düşünme biçimlerini öğrenme gibi konuların irdelenmesi ve tartışılması, tüm bunları anlaşılır kılmak adına yapılacak olan alıştırmalar.
HUM360 - Bilim Tarihi (3 + 0) 4
Modern bilimin ve bilimsel düşüncenin tarihsel temelleri ve gelişim süreci; Dünyayı tanımanın farklı toplumlar ve kültürler üzerindeki etkisi; bilimin gelişiminin sanat ve dinler gibi farklı alanlarla ilişkisi ve etkileri; eski çağlardan günümüze bilimsel ilerlemenin ana konuları ve kazanımları.
MAN328 - Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat (3 + 0) 5
İş kurma aşamasında gerekli olan vergi mevzuatı, Ticaret kanunu bilgileri, yasal mevzuata ilişkin yükümlülükler, değişik şirket ve işletme türleri ve seçim esasları, mali tabloların (bilanço, gelir tablosu, nakit akım tablosu) yorumlanması.
MAN414 - Girişimcilik ve İş Planı (3 + 0) 5
Girişimciliğin temel kavramları, girişimci kişilik özellikleri, yaratıcı düşünme biçimleri ve teknikleri, stratejik yönetim ve planlama, iş kurma alternatifleri, iş planı ve temel öğeleri, iş planı hazırlama teknikleri, iş planını uygulamaya taşıma yöntemleri, pazarlama, üretim yönetimi süreçleri, insan kaynakları yönetimi, finansal planlama
MAN437 - Girişimcilik ve Yenilikçilik Seminerleri (3 + 0) 5
Girişimcilik ve girişimcilik kavramları, girişimci kişilik özellikleri, yaratıcı düşünme biçimleri, yaratıcılığı destekleyen ve geliştiren teknikler, yaratıcılığın önündeki engeller, girişimciliği etkileyen içsel ve dışsal faktörler, içgirişimcilik kavramı, stratejik yönetim ve planlama, iş kurma alternatifleri, iş planı ve temel öğeleri
PR232 - Dijital Fotoğrafçılık (0 + 3) 5
Bu ders fotoğrafın teknik, estetik ve kavramsal yönlerine bir giriş niteliğindedir. Kurs, görsel kompozisyon, çerçeveleme, teknik unsurlar ve manuel işlem temelleri gibi temel fotoğrafçılık kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, çeşitli fotoğraf üretim türlerinin teknik ve yaratıcı süreçlerinde uygulamalı deneyimle yer alacaklardır.
PR234 - Haber Yazma (3 + 0) 5
Bu derste, iletişim biçimleri ve ilişkilerinin kontrolu ve kontrolün anlamları; kamu ve özel teşebbüs medya sisteminde yasal düzenlemeler; temel iletişim hak ve özgürlüklerinin toplumda ve hukukta gelişmesi; Türk hukukunda iletişimle ilgili biçimlendirmeler ve uygulamalar tarihi ve eleştirisi sunulacaktır.
PR235 - Sanat Tarihi ve Anlayışları (3 + 0) 5
Ders geçmişten günümüze çeşitli materyallere şekil verilerek oluşturulan sanat yapıtlarının incelenmesini içermektedir. Ders boyunca sanatın anlamı ve önemi, temel kavramlar ve literatür bilgisiyle birlikte ele alınacaktır. Mimari, heykel, resim gibi farklı sanatsal türlerin görünümü ve gelişimi ile farklı sanatsal türler arasındaki ilişki ele alınacaktır.
PR323 - Metin Yazarlığı (0 + 0) 5
Bu derste öncelikle bilgi üzerine vurgu yapılacaktır. Kitle iletişimi için yazmanın temel amacı bilgiyi sunmaktır. İkinci amaç, profesyonel çevrede nasıl yazılacağını öğretmektir. Genellikle medya çevresinde yazmanın kitlesel izleyici için olduğu düşünülür, bu izleyici kitlesini anlamak kitle iletişimi için yazmanın önemli bir bölümünü oluşturur. D
PR324 - İletişim Stratejileri ve Örgütler (3 + 0) 5
Örgüt tanımlamaları ve çeşitleri; örgütlerdeki ve örgütler arasındaki iletişim akımı ve doğası; örgütler, örgütler arası iletişim, örgütün tüketicisi, müşterisi, izleyicisi, üyesi ile olan iletişim sorunları ve çözümleri; örgütü iletişim sistemi olarak ele alma; örgüt teorileri; örgüt iletişimini değerlendirme teknikleri.
PR332 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Eleştirel Yaklaşımlar (3 + 0) 5
Çoğunluğunu PR alanının önde gelen akademik dergilerinde son birkaç yıl içinde basılmış makalelerin oluşturduğu okumalar, bir akademik disiplin ve meslek alanı olarak halkla ilişkilerin kaynakları, halkla ilişkiler alanında tartışılan teoriler, modernite-postmodernite, küreselleşme, etik, sosyal medya, diyalog ve cinsiyet ile ilgili problemler gibi temel tartışma konuları derste öğrencilerin katılımıyla ele alınacaktır.
PR335 - Popüler Kültür ve Medya (3 + 0) 5
Bu derste kitle kültürü ve popüler kültür kavramları incelenecek ve analiz edilecektir. Bu bağlamda popüler kültürün temel özelikleri ortaya koyularak, kitle kültürü ve yüksek kültür kavramlarından farklılıkları açığa çıkartılacaktır. Popüler kültürün kitle iletişimiyle olan bağlantılarının da tartışılacağı bu derse, aynı zamanda popüler kültür üzerine okumalar yapılacaktır.
PR430 - Uygulamalı Gazetecilik II (0 + 3) 5
Bu ders gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleriyle başlar. Sonra uygulamalarla devam eder. Dönem boyunca gazete için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretilir ve bunlara eşlik edecek görseller temin edilir (ya da üretilir). Öğrenciler her bir sayı için dönem boyunca 9 ödev verir. Her ödev birden fazla görev içerebil
PR435 - Uygulamalı Gazetecilik I (0 + 3) 5
Bu ders gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleriyle başlar. Sonra uygulamalarla devam eder. Dönem boyunca gazete için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretilir ve bunlara eşlik edecek görseller temin edilir (ya da üretilir). Öğrenciler her bir sayı için dönem boyunca 9 ödev verir. Her ödev birden fazla görev içerebilir.
PR440 - Türkiye`nin Siyasal ve Toplumsal Yapısı (3 + 0) 5
Bu ders Türkiye'nin toplumsal yapısına dair önemli ve tartışmalı konulara odaklanmaktadır. Bu doğrultuda, toplumsal yapının temel özelliklerini tartıştıktan sonra Türkiye?de işleyen toplumsal ve politik güçleri irdeler. Takiben, Türkiye toplumuna ve siyasetine ilişkin birbiriyle bağlantılı sınıf ilişkileri, milliyetçilik, siyasi İslam, kitle hareketleri, demokratikleşme, Türkiye'de refah devleti ve Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerine odaklanır