AKTS - Halkla İlişkiler Kampanya Planlaması II

Halkla İlişkiler Kampanya Planlaması II (PR316) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Halkla İlişkiler Kampanya Planlaması II PR316 6. Dönem 0 3 0 1.5 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Ilgar Seyidov
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere iletişim sektöründe uygulanan kurum ve kuruluşların hizmetlerinin tanıtımlarını yapmaları için gerekli tanıtım/lansman çalışmalarını uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında halkla ilişkiler disiplini içerisinde hizmet tanıtımı/lansmanı çalışmalarının gerçekleştirilmesi için iletişim stratejisi hazırlamayı, hazırlanan stratejinin uygulanmasını, müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi, müşteriye yapılan hazırlıkların sunulması ve iletişim uzmanı olarak reklam ajansları ile çalışma esalarınını öğretiyoruz. Bu sayede öğrencilerin sadece tanıtım/lansman çalışmalarını gerçekleştirmeyi değil aynı zamanda reklamcılık alanında halkla ilişkiler uzmanının rolünü pekiştirmesini sağlıyoruz.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1. Lansman uygulamaları hakkında bilgi edinip pratik yapmak 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılık kampanyalarına dair bilgi edinmek 3. Kampanya süreçleri ve etkinlik yönetimine dair bilgi edinmek 4. Halkla ilişkiler ve reklamcılık pratiklerinin nedenlerini ve sonuçlarını kavrayabilmek
Dersin İçeriği İletişim stratejilerinin temelleri, pilot bir konuda iletişim stratejisi hazırlama; stratejik plan hazırlama; iletişim planının tamamlanmasını takiben iletişim faaliyetleri ve materyalleri hazırlama; akademik personelden oluşan bir jüriye sunum.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı Genel konular üzerine anlatım ve tartışma
2 Halkla İlişkilerde Metin Yazımı Sugarman, Reklam Yazarının El Kitabı, İstanbul, 2016. Giriş ve 1. Bölüm.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Süreçleri Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 1.
4 Dış Mekan Reklamları Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage
5 Radyo Reklamları ve Jingle Örnek video linkleri verilecek.
6 TV Reklamları Örnek video linkleri verilecek.
7 Ara Sınav
8 Entegre Edilmiş Reklamlar Örnek video linkleri verilecek
9 Halkla İlişkiler Kampanyaları Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 3.
10 Halkla İlişkilerde Kampanya Süreçleri Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 4.
11 Etkinlik Yönetimi Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 4-5-6
12 Halkla İlişkiler Araçları Public Relations Instruments Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 4-5-6.
13 Kriz Yönetimi Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 7-8
14 Halkla İlişkiler Uygulamaları Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020. Chapter 9.
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Joseph Sugarman, Reklam Yazarının El Kitabı, İstanbul, 2016
2. Schwab, O. V, How to Write a Good Advertisement: A Short Course in Copywriting, Echo Point Books & Media, 2013
3. Gregory, A. Planning and Managing Public Relations Campaigns, Koganpage, 2020.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 4 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 40
Projeler 2 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir X
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. X
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. X
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. X
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. X
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. X
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. X
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. X
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. X
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. X
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. X
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. X
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. X
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. X
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 5 5
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 7 7
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 75