AKTS - Uluslararası Pazarlama

Uluslararası Pazarlama (MAN416) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama MAN416 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Mithat ÜNER
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dünya ekonomisi, özellikle son dönemlerde yaşamış olduğu önemli sorunlar karşında küreselleşme eğilimini yitirmeye başlamış olmasına rağmen, 2017 yılında dünya ülkeleri arasında gerçekleşen ticaretin hacmi 22.62 trilyon $ dir. İşletmeler tarihi zirvesini yaşamakta olan uluslararası ticaret pastasından pay alabilmek veya olan paylarını arttırabilmek adına yoğun bir arayış içerisindedir. Uluslararası pazarlama dersi alan öğrenciler öncelikle uluslararası pazarlama çevresi, dünya ticareti, küreselleşme, uluslararası işletmecilik teorileri, yükselmekte olan pazarlar, diğer ülke pazarlarının analizi ve pazara giriş stratejileri, uluslararası pazarlama stratejileri olan standardizasyon ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olmaları mümkün olabilecektir. Diğer taraftan, uluslararası işletmecilik alanında uzmanlaşmak, çalışmak isteyen öğrencilere mutlaka bir yabancı lisansı iyi konuşmaları ve hatta bir diğer ülkede staj yapmaları da önerilmektedir. Özetle; uluslararası pazarlama dersi, planlarında Türkiye dışında bir diğer ülkede ya da Türkiye’de bir çokuluslu işletmede çalışmaya yer veren öğrenciler açısından özellikle yararlı olacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Uluslararası pazarlama konusu ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve teorilerin tanımlarını öğrenmek
  • Şirketler için çevresel analiz yaparak ekonomik, sosyal, kültürel, politik çevreden gelen fırsatları ve tehditleri belirleyebilmek
  • Farklı ülkeler ve kültürlerin tüketicileri ve satın alma davranış süreçlerini karşılaştırabilmek
  • Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini geliştirebilmek
  • Pazarlama karması elemanlarının uluslararası pazarlardaki seyrini anlamak
  • Yabancı pazarlarda işletmelerin pazarlama faaliyetlerini etkileyecek çevresel faktörleri bilmek
Dersin İçeriği Uluslararası pazarlar, uluslararası pazarlama stratejileri ve giriş yolları; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerinin uluslararası düzeyde planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararasılaşma süreci
2 Uluslararası pazarlama çevresi: ekonomik çevre
3 Uluslararası pazarlama çevresi: kültürel çevre
4 Uluslararası pazarlama çevresi: teknolojik çevre, politik çevre ve yasal çevre
5 Uluslararası pazarlarda sektör ve rekabet analizi
6 Uluslararası pazarlarda müşteri analizi
7 Uluslararası pazarlarda rekabet ve konumlandırma stratejileri
8 Ara sınav
9 Uluslararası pazarlama araştırmaları
10 Uluslararası pazarlara giriş stratejileri
11 Uluslararası pazarlarda ürün stratejileri
12 Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma stratejileri
13 Uluslararası pazarlarda dağıtım stratejileri
14 Uluslararası pazarlarda tutundurma stratejileri
15 Uluslararası pazarlama organizasyonu ve kontrolü
16 Final sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Dersin kitabı- S.Tamer Çavuşgil, Gary Knight ve John Riesenberger (2017), “International Business”, Global Edition, Fourth Edition, Pearson Education Limited: Essex.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 127