AKTS - Türkiye'de İletişim Tarihi

Türkiye'de İletişim Tarihi (PR226) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türkiye'de İletişim Tarihi PR226 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Ar. Gör. Dr. Özge Ercebe
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Osmanlı'dan günümüze Türkiye'nin iletişim tarihini öğrencilere anlatmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiyede basın ve siyaset ilişkisine dair bilgi sahibi olur
  • Türkiyede siyasi tarihi çok boyutlu analiz edebilir
  • Türkiyede basının tarihsel gelişimine ilişkin bütünlüklü bir bakış açısı edinebilir
Dersin İçeriği Ders, ders yürütücüsü tarafından anlatılmaktadır. Derse öğrecinin katılımını sağlamak temel amaçtır. Bu amaç kapsamında derste öğrencilere sorular sorularak tartışmaları istenmektedir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Cumhuriyet Öncesi Dönem Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
3 Cumhuriyet Dönemi İletişim Politikaları 1920-1946 Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
4 Cumhuriyet Dönemi İletişim Politikaları 1946-1960 Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
5 Cumhuriyet Dönemi İletişim Politikaları 1961-1980 Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
6 Cumhuriyet Dönemi İletişim Politikaları 1980'den günümüze Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
7 Vize
8 İletişim alanındaki yasal düzenlemeler- 1930 Basın Yasası Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
9 İletişim alanındaki yasal düzenlemeler- 1938 Basın Birliği Yasası, 1950 ve 2004 Basın yasaları Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
10 İletişim alanındaki yasal düzenlemeler- 1964 TRT Yasası ve 199? RTÜK Yasası Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
11 Gazeteler ve Gazeteciler Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
12 Gazete ve Gazeteciler - Hurriyet, Milliyet,Tan, Son Posta, Cumhuriyet, Tercüman.... Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
13 Gazeteler ve Gazeteciler - Ahmet Emin Yalman, Falih Rıfkı Atay, Ahmet Hamdi Başar.. Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
14 İletişim Etiği Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
15 Türkiye'de Yabancı Dilde basın Alemdar (2001), Alemdar(2009) İlgili bölülümler
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Alemdar, Korkmaz (2001), İletişim ve Tarih, 2. Baskı, Ümit Yayıncılık.
2. Alemdar, Korkmaz (2009).Türkiye’de Kitle İletişimi, Dün, Bugün, Yarın, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, Ankara
3. Erdoğan, İrfan (2007), Türkiye’de Gazetecilik ve Bilim İletişimi, Yapısal Özellikler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Gazi Üniversitesi İletşim Fak

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir X
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. X
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. X
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. X
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. X
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. X
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 122