AKTS - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Dijital Fotoğrafçılığın Temelleri

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Dijital Fotoğrafçılığın Temelleri (PR408) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık için Dijital Fotoğrafçılığın Temelleri PR408 Alan Seçmeli 1 0 2 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Serpil Yıldız
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders temel fotoğraf tekniklerini öğretmek ve aynı zamanda, reklam fotoğrafı ve fotohabercilik alanlarında bir temel oluşturmak için tasarlanmıştır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğraf makinelerini tanımak
  • Fotoğraf makinelerinin temel işleyişini kavramak
  • Fotoğrafın dilini anlamak okumak
  • Tanıtım ve haber fotoğrafı alanlarını anlamak
  • Çekim ve sunum yapmak
Dersin İçeriği Fotoğraf alanında temel çekim teknikleri; bir konuya fotografik yaklaşım; fotoğrafın dili; tanıtım fotoğrafçılığı ve fotohabercilik; fotoğraf ve fotoğrafçı etiği.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Gözün işlevi. Temel kavramlar: Aydınlık-karanlık-gölge, renk. Fotoğraf nedir? Fotoğraf makinesi hangi elemanlardan oluşur, nasıl çalışır? Makineyi tanıma Fotoğrafçı olmak Makineyi doğru tutma, taşıma Makine çeşitleri ve sınıflandırma
2 Objektifin İşlevi Objektiflerin Sınıflandırılması Objektifin Teknik Özellikleri Objektifin Görüntü üzerindeki etkileri
3 Diyaframı anlamak ve yönetmek Net Alan Derinliği Örtücüyü anlamak ve yönetmek Hareket Kaydı Tripot kullanımı
4 Netlik kavramı Netleme yöntemleri Görüntü düzenlemeye ilk adımlar Bakış açısı Arka fon denetimii Uygulama: Objektif Odak Uzunluğu
5 Çekim ve Değerlendirme Uygulama: Diyaframla ışık denetimi Alan derinliği etkisi Örtücü hızlarıyla ışık denetimi Hareket
6 Kaydedici yüzeyler Yüzey çeşitleri Yüzey Boyutları ISO ISO değerinin görüntüye etkisi Renk doygunluğu, Kontrastlık Çözünürlük Baskı Boyutları Sayısal dosya formatları ve depolama
7 Işıklama Diyafram, örtücü ve ISO değişkenleri denetimi Pozometre ve Işık ölçümü Histogram Poz ölçüm sistemleri Pozlama tercihleri
8 Işık Işık kaynakları Renk, renklerin oluşumu Beyaz Dengesi (WB) – Filtreler Flaşlar
9 Görüntü düzenleme
10 Çekim ve Değerlendirme
11 Fotoğraf Etiği Fotoğrafın ustaları Fotoğraf okuma
12 Haber Fotoğrafı
13 Tanıtım Fotografı
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Wells, Liz (2015). Photograpyh: A Critical Introduction, Routhledge

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 1 30
Sunum 1 10
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 25
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir X
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. X
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. X
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. X
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. X
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. X
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. X
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. X
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. X
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. X
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 9 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 25