AKTS - Eleştirel Düşünmeye Giriş
Eleştirel Düşünmeye Giriş (HUM323) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel Düşünmeye Giriş | HUM323 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere fikirlerin, savunuların, varsayımların ve usavurma çeşitlerinin analiz edilmesi ve ayrıca yanlış düşünme biçimlerinin belirlenmesi gibi eleştirel düşünmenin temel kavramlarını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Anlaşılır şekilde yazma ve düşünme, uslamlamaların ve savunuların çeşitlerini öğrenme ve analiz etme, akılcı kararlar alma, yanlış düşünme biçimlerini öğrenme gibi konuların irdelenmesi ve tartışılması, tüm bunları anlaşılır kılmak adına yapılacak olan alıştırmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuya Giriş. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 1-9. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 1-20. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 3-26. |
2 | Anlaşılır Biçimde Düşünme ve Yazma. Tanımlar. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 11-31. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 168-215. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 27-54. |
3 | Gerekli ve Yeterli Koşullar. Dilsel Tuzaklar. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 33-52. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 108-142. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 55-72. |
4 | Doğruluk. Temel Mantık. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 53-67. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 216-240. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 73-88. |
5 | Savunuları Belirlemek. Geçerli ve Tutarlı Savunular. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 69-85. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 21-61. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 89-105. |
6 | Tümevarımlı Usavurma. Savununun Haritalandırılması. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 87-105. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 61-80. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 105-117. |
7 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
8 | Savununun Analiz Edilmesi. Bilimsel Usavurma. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 107-124. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 81-107. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 118-144. |
9 | Mill’in Kullandığı Yöntemler. Neden-Sonuç İlişkisi Üzerine Usavurma. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 125-140. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 241-282. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 144-168. |
10 | Nedensel Süreçlerin Şemalandırılması. İstatistik ve Olasılık. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 141-157. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 283-321. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 169-184. |
11 | Değerler Üzerine Düşünme. Yanlış Düşünce. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 159-184. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 143-167. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 202-227. |
12 | Bilişsel Önyargılar. Benzeşim Yoluyla Usavurma. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 185-199. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 322-334. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss.228-241. |
13 | Akılcı Kararlar Alma. Yaratıcılık Nedir? | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 201-221. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 335-368. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 185-201. |
14 | Yaratıcı Düşünce Alışkanlıkları. | Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün, ss. 223-231. Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber, ss. 369-432. Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı, ss. 242-265. |
15 | Genel Değerlendirme. | |
16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Joe Y. F. Lau, An Introduction to Critical Thinking and Creativity: Think More, Think Better [Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Giriş: Daha Fazla Düşün, Daha İyi Düşün], New Jersey: Wiley, 2011. |
---|---|
2. Tracy Bowell, Gary Kemp, Critical Thinking: A Concise Guide [Eleştirel Düşünme: Kısa Bir Rehber], London: Routledge, 2010. | |
3. Peg Tittle, Critical Thinking: An Appeal to Reason [Eleştirel Düşünme: Akla Yapılan Bir Çağrı], London: Routledge, 2011. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir | |||||
2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | |||||
3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | |||||
4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | |||||
5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | |||||
6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | |||||
7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | |||||
9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | |||||
14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | |||||
20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur. | |||||
23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |