AKTS - Bilimsel Oyuncak Tasarımı

Bilimsel Oyuncak Tasarımı (HUM202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilimsel Oyuncak Tasarımı HUM202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Oyuncak tasarımı yapımında bilimsel kavramların kullanılması, öğrencilerin oynayarak bilimsel farkındalığa ulaşmasının sağlanması, bilimsel oyuncak tasarımı için gerekli alet kullanma el becerisinin geliştirilmesi, bilimsel oyuncak türlerinin tanıtımı.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler • Bilimsel kavramların oyuncak tasarımına katkıda bulunacak dönüşüm sürecini deneyimler, • Bilimsel oyuncak tasarımı için gerekli alet kullanma el becerisini kazanır, • Bilimsel oyuncak türlerini tanır, • Bilimsel oyuncakların sergilendiği mekanları tanır, • Bilimsel oyuncakların sergi düzeneklerini tasarlar.
Dersin İçeriği Atölye çalışmalarında öğrencilerin alet kullanma el becerilerinin geliştirilmesi; bilim müzesi ve bilim merkezlerini ziyaret ederek büyük boyutlardaki bilimsel oyuncakların gözlemlenmesi, tasarlanan ve üretilen tüm bilimsel oyuncakların sergilenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin tanıtımı. Sunum hazırlama
2 Bilimsel oyuncak nedir? Nerelerde kullanılır? Neden yapılması ve oynanması gerekir? Eğitim sistemindeki yeri nedir? Bilimsel oyuncaklar sadece çocuklar için midir? Bilimin gelişmesine ve toplumların geleceğine bir katkısı var mıdır? İnteraktif bir tartışma ortamında sunum yapılacak. Sunum hazırlama
3 Optik Atölyesi Elektromanyetik Dalga Spektrumunun tanıtımı. Görünen ışık bölgesinin gösterilmesi. Işığı geçirmeyen, yarı geçiren ve tam geçiren malzemlerin tanımı. Cam ve aynanın tarihçesi. Ayna tipleri. Aynaların kullanım yerleri. Sunum hazırlama
4 Periskop yapımı Kaleydeskop yapımı Malzemelerinin temini
5 Akustik Atölyesi. Ses nedir? Özellikleri nelerdir? Konuşurken hangi frekanstaki sesleri kullanırız? İnsan kulağına zararlı sesler. Farklı malzemelerde ses nasıl yayılır? Ses izolasyonu nasıl yapılır? Mikrofon ve hoparlörün özellikleri nelerdir? Sunum hazırlama
6 Yağmur çubuğu yapımı. Malzemelerin temini
7 Kuvvetlerin tanıtılması. Hareketli kağıt oyuncak yaptırılması. Sunum hazırlanacak.
8 Mandallı hareketli oyuncaklar yapımı. Sunum hazırlanacak. Malzemelerin temini
9 Bilim Merkezine teknik gezi.
10 Elektrik ve manyetizma. Dans eden bakır telli oyuncak. Sunum hazırlanacak Malzemelerin temini
11 LED’li oyuncak yapımı. Malzemelerin temini
12 Eko sitemler ve ekolojik denge hakkında bilgi. Bitki Terrariumu. Sunum hazırlanması Malzemelerin temini
13 Eksik projelerin tamamlanması.
14 Eksik projelerin tamamlanması.
15 Yıl Sonu Sergisi
16 Yıl Sonu Sergisi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. Alan Bartholomew, Electric Gadgets and Gizmos, Kids Can Press.
2. 2. Neil Ardley, 101 Great Science Experiments, DK Publishing, İnc.
3. 3. Ed Sobey, Inventing Toys Kids Having Fun Learning Science, Zephyr Press.
4. Ed Sobey, The Way Toys Work, Chicago Review Press.
5. 5. Georgina Andrews ve Kate Knighton, 100 Bilimsel Deney, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.
6. 6. Domenico Laurenza, Leonardo’nun Makineleri, Pegasus Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 25
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 5
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 14 3 42
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100