AKTS - Çağdaş Sanatın Girişimci Dünyası

Çağdaş Sanatın Girişimci Dünyası (ART269) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Sanatın Girişimci Dünyası ART269 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dünyada ve Türkiye’de çağdaş sanat piyasasında networking ve örgütlenme oluşumunu anlatmak, bağımsız sanatçının sosyo-politik etkisi ile kurum ve kuruluşların sanata nasıl yön verdiğini aktarmak, sanatta küresel örgütlenmenin sosyo-ekonomik boyutlarını göstermek, organizasyonda gerekli farklı alanlarda yaratıcı girişimcilik fikirlerinin ortaya çıkması için ufuk açmak, küresel boyutta yatırımcılar ile sanat yoluyla kurulan iletişimin iş dünyasındaki gücünün farkındalığını sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • - Çağdaş sanat kavramını ve sanatçının üretimdeki durumunu geniş bir bakış açısıyla tanır.
  • - Sanatın küresel boyutta örgütlenmesi ve ekonomik gücünü kavrar.
  • - Sanat eserlerinin en önemli yatırım araçlarından biri olduğunu farkına varır.
  • - Sanat piyasasında sanatçının yanı sıra, sanat tarihçi, kuratör, galerist ve iş dünyasındaki diğer aktörlerini bilir.
  • - Çağdaş sanat etkinliklerinin kentsel ölçekte sosyo-ekonomik etkilerini irdeler.
  • - Ulusal ve uluslararası etkinliklerde gereksinim duyulan farklı alanlardaki hizmet sektörünün önemini kavrar ve girişimci fikirler geliştirmek için bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Dünyada son yıllardaki en önemli yatırım araçlarından biri olarak kabul edilen çağdaş sanatın işlevi ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından küresel örgütlenmesi, etkinliklerin sosyo-ekonomik boyutu, sanat dünyası ile ilşkileri: kolleksiyoner, sponsor ve girişimcilik.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında bilgi, Sanat- Çağdaş Sanat Kavramları; Tarihi Süreç
2 Sanat ve Paranın Tarihsel İlişkisi; Antik Dönemde Sanat Piyasası; Dünya Sergilerinin Gelişimi ve Osmanlı Devletinin Katılımları; 19.yy.ve 20.yy.başından örnekler
3 Avant-Garde Sanattan Sanat Endüstrisine; 20.yy. Sanatındaki Gelişimler
4 Sanat Ticaretinde Küreselleşme; Bağımsız Sanatçı- Sanat Sektörü; Arzu Nesnesi ve Yatırım Aracı Olarak Sanat
5 Çağdaş Sanatın Ekonomik Boyutu- Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler; Kültür-Sanat Yatırımları ve Girişimleri için Devlet Teşvikleri
6 Gatekeeper: Sanat Seçicileri-Kent Kültürü-Sanat Üretimi- Galeriler- Müzayedeler- Kuratör, Sanat Tarihçi, Sanat Yöneticisi ve Sanat Piyasasındaki diğer Meslek ve Aktörler
7 Banka ve Şirket Kolleksiyonları, Özel Müzeler; Ulusal ve Uluslararası Sanat Kurumları; Sanat Koruyucu/Yatırımcı Şirketler- Sponsorlar
8 20.yy.da Sanat Fuarları: Art Basel’dan Art Miami, Hong Kong ve Dubai’ye; Art Vienna, Armory New York, Contemporary Istanbul, ArtAnkara, Freese London, Fiac Paris, Madrid, Lizbon, Torino vd.
9 Bienaller ve Gelişimi; Kentlere Sosyo-Ekonomik Katkıları: Venedik Bienali, Paris, Berlin, Documenta Kassel
10 Türkiye’de Bienaller ve Kent Ekonomisi: İstanbul, Çanakkale, Sinop
11 Trienaller, Genç Sanat Etkinlikleri: Milano, Echigo-Tsumari Art, Oslo Architecture Triennale, Yokohama, Öğrenci Trienalleri
12 Dijital Çağda Sanat ve Sanat Piyasası
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Adorno, T. W. (2001) The Culture Industry: Selected Essays on Mass Culture. (2nd New Edition). J. M. Bernstein (Ed.), Routledge: Taylor & Francis Group.
2. Adorno, T. W. (2008). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. Nihat Ülner (Trans.). İstanbul: İletişim Yayınları.
3. Artun, A. (2015). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi. İstanbul: İletişim Yayınları.
4. Baudrillard, J. (2014). Sanat Komplosu; Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik 1. İstanbul: İletişim Yayınları.
5. Haacke, H. (2006). Müzeler- Bilinç Yöneticileri, Sanatçı Müzeleri. Ali Artun (Ed.). İstanbul: İletişim Yayınları.
6. Haacke, H. (2006). Sergilenmeye Uygun Sanat, Sanatçı Müzeleri. Ali Artun (Ed.). İstanbul: İletişim Yayınları.
7. Leuthold, M. S. (2011). Cross-cultural Issues in Art: Frames for Understanding. Routledge: Taylor & Francis Group.
8. Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş.: Çağdaş Sanat ve Bienaller, Esin Soğancılar (Trans.). İstanbul: İletişim Yayınları.
9. Thompson, D. (2008). The $12 Million Stuffed Shark: The Curious Economics of Contemporary Art. London: Aurum Press.
10. Thompson, D. (2011). Sanat Mezat; 12 Milyon Dolarlık Köpek Balığı -Çağdaş Sanatın ve Müzayede Evlerinin Tuhaf Ekonomisi, Renan Akman (Trans.). İstanbul: İletişim Yayınları.
11. Thornton, S. (2009). Seven Days in The Art World. London: Granta Books
12. Tomlinson, John (2004): Küreselleşme ve Kültür, Çeviren: Arzu Eker, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
13. Wu, C-T. (2002). Kültürün Özelleştirilmesi; 1980’ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi. İstanbul: İletişim Yayınları.
14. Tomlinson, J. (2004). Küreselleşme ve Kültür. Arzu Eker (Trans.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
15. Tüzel, M., Gen, E. Sanat Hayat Dizisi. İstanbul: İletişim Yayınları.
16. Yardımcı, S. (2014). Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul’da Bienal. İstanbul: İletişim Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 40
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 2 12
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 100