AKTS - Japonca IV
Japonca IV (JAP302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Japonca IV | JAP302 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
JAP301 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin öğrenmiş oldukları kalıpları Japon Kültürüne uygun halde kullanabilme, yer ve zaman şartlarına uygun hale getirerek anlaşılır diyaloglar kurma becerilerini geliştirme. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ünite 4 (saatler-günlerin öğrenilmesi, 6tane fiil öğrenimi) Katakana Alfabesinin (a-ka-ta-sa)sırasının tekrarı | Resimli fiil, gün, saat kartları |
2 | Katakana Alfabesinin(-na-ha-ma-ra-ya-wa)’nın tekrarı ve alıştırma yapılması. | Resim Kartları, Ders Kitabı, CD |
3 | Ünite 5 (3 tane fiil öğrenimi, ulaşım araçları, zaman zarflarının öğrenimi) | Ders Kitabı, CD |
4 | Ünite 5 - ismin halleri (-e, -de,-den,) Japonca’da “he” “de” “to” ile bağlacı öğrenimi Ders kitabındaki alıştırmaların yapılması | Ders Kitabı, CD, Resim kartları |
5 | Ünite 5 Zaman zarfları, Japonca’da ayın kaçı olduğunun öğrenimi Öğrencilere doğum günü veya özel günlerin tarihi sorularak alıştırmalar yapılması. | Alıştırma Kitapçığı, Ders Kitabı |
6 | Ünite 6 10 tane fiil, ismin i halinin öğrenilmesi. Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması | Ders Kitabı, CD |
7 | ARA SINAV | |
8 | Ünite 6 Karşışındaki kişiye teklifte, ricada bulunmanın öğrenilmesi, öğrenciler arasında diyaloglarlaalıştırma yapmak | Ders Kitabı, CD |
9 | Ünite 6 Ders kitabındaki alıştırmaların yapılması | |
10 | Ünite7 10 tane fiil öğrenimi. Aile ve akraba isimlerini öğrenme Öğrencilerle Karşılıklı diyaloglarla alıştırma yapmak | |
11 | Ünite 7 Japonca “ile” bağlacının (araç olarak kullanma anlamındaki) Japonca’da vermek, almak fiilleri ile birlikte kullanılan “ni” edatının öğrenilmesi Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması | |
12 | Ünite 8 7.ünitenin alıştırmalarının yapılması. Japonca sıfatların özelliklerinin öğrenilmesi- 15 tane Japonca sıfat öğrenilmesi. Öğrencilere sıfatlar kullanılarak diyalog yaptırılması | |
13 | Ünite 8 20 tane Japonca sıfat öğrenilmesi. Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması | |
14 | Ünite8. Olumlu, olumsuz hallerinin ve sıfat tamlamalarının öğrenilmesi Konu ile ilgli alıştırmalar yapılması | |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Minna no Nihongo I |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir | |||||
2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | |||||
3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | |||||
4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | |||||
5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | |||||
6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | |||||
7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | |||||
9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | |||||
14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | |||||
20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur. | |||||
23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |