Japonca IV (JAP302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Japonca IV JAP302 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
JAP301
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin öğrenmiş oldukları kalıpları Japon Kültürüne uygun halde kullanabilme, yer ve zaman şartlarına uygun hale getirerek anlaşılır diyaloglar kurma becerilerini geliştirme.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • Alfabeyi tanıyabilir, • kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, • bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: • kişisel bilgi verebilir, • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Japonca’nın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • Teknoloji kullanımı: • teknoloji kullanarak kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olabilirler.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite 4 (saatler-günlerin öğrenilmesi, 6tane fiil öğrenimi) Katakana Alfabesinin (a-ka-ta-sa)sırasının tekrarı Resimli fiil, gün, saat kartları
2 Katakana Alfabesinin(-na-ha-ma-ra-ya-wa)’nın tekrarı ve alıştırma yapılması. Resim Kartları, Ders Kitabı, CD
3 Ünite 5 (3 tane fiil öğrenimi, ulaşım araçları, zaman zarflarının öğrenimi) Ders Kitabı, CD
4 Ünite 5 - ismin halleri (-e, -de,-den,) Japonca’da “he” “de” “to” ile bağlacı öğrenimi Ders kitabındaki alıştırmaların yapılması Ders Kitabı, CD, Resim kartları
5 Ünite 5 Zaman zarfları, Japonca’da ayın kaçı olduğunun öğrenimi Öğrencilere doğum günü veya özel günlerin tarihi sorularak alıştırmalar yapılması. Alıştırma Kitapçığı, Ders Kitabı
6 Ünite 6 10 tane fiil, ismin i halinin öğrenilmesi. Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması Ders Kitabı, CD
7 ARA SINAV
8 Ünite 6 Karşışındaki kişiye teklifte, ricada bulunmanın öğrenilmesi, öğrenciler arasında diyaloglarlaalıştırma yapmak Ders Kitabı, CD
9 Ünite 6 Ders kitabındaki alıştırmaların yapılması
10 Ünite7 10 tane fiil öğrenimi. Aile ve akraba isimlerini öğrenme Öğrencilerle Karşılıklı diyaloglarla alıştırma yapmak
11 Ünite 7 Japonca “ile” bağlacının (araç olarak kullanma anlamındaki) Japonca’da vermek, almak fiilleri ile birlikte kullanılan “ni” edatının öğrenilmesi Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması
12 Ünite 8 7.ünitenin alıştırmalarının yapılması. Japonca sıfatların özelliklerinin öğrenilmesi- 15 tane Japonca sıfat öğrenilmesi. Öğrencilere sıfatlar kullanılarak diyalog yaptırılması
13 Ünite 8 20 tane Japonca sıfat öğrenilmesi. Konu ile ilgili ek materyal alıştırmalarının yapılması
14 Ünite8. Olumlu, olumsuz hallerinin ve sıfat tamlamalarının öğrenilmesi Konu ile ilgli alıştırmalar yapılması
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Minna no Nihongo I

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100