AKTS - İspanyolca III

İspanyolca III (SPAN301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İspanyolca III SPAN301 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
SPAN202
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, SPAN201 ve SPAN202 derslerinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A2* (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.), Yönergeleri okuyup takip edebilir,
  • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,) Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme metinlerinin ana fikrini bulabilir, Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları cevaplayabilir,
  • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir, Mektup, elektronik posta ve not yazabilir.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon
2 Alışkanlıklar, süre ve güçlükler hakkında konuşmak Geniş zamanda düzensiz fiiller (ser, estar, ir, tener, decir, poder, querer, pedir, conocer) Unite 1 15-19
3 "costar” ve “sentirse” fiillerinin kullanımı Pratik ve iletişim: “Benim dilbilimsel (lingüística) biyografim”, “Bana nasıl öğrendiğini anlat” Video çalışması: “Yabancı bir ülkeye yaşamak için gitmek” Unite 1 20-23
4 Bir biyografi yazmak Geçmişteki olaylar hakkında konuşmak Geçmiş zamanda (pretérito indefinido) düzenli fiiler( visitar, nacer, escribir, pasar, conocer, vivir) Geçmiş zaman ifadeleri Ünite 2 24-29
5 Kazanımlar, biyografiler ve sinema Geçmiş zaman düzensiz fiiller (ser, estar, tener, haber, poder, hacer, saber) Ünite 2 24-29
6 Bir hikâye, tarih mitleri Pratik ve iletişim: “Yaşamımdaki Yerler”, “Sandro’nun Biyografisi” Video çalışması: “Nahui Olin: Şair, Ressam, Yazar ve İlham Perisi” Ünite 2 34-37
7 Kişilerin fiziksel ve karakteristik özellikleri Beşeri ilişkiler ve kişiler arasındaki benzerlikler “Ser, tener, llevar, parecerse” fiilleri Ünite 3 38- 43
8 ARA SINAV
9 Arkadaşlarım İşaret sıfatları ve belirli tanım edatlarının farklı kullanımları “llevarse ve caer” fiilerinin kullanımı Ünite 3 38-43
10 Popüler kişiler hakkında konuşmak Pratik ve iletişim: Bir kişi profili yazmak, eş bulmak Video çalışması: “Müneccim Krallar Günü (El Día de los Reyes Magos)” Ünite 3 48-51
11 Zevkler ve tercihler hakkında konuşmak Evin kısımları Yer edatları, iyelik zamirleri, kıyaslamalar Ünite 4, 52-59
12 Konut tipleri ve ev eşyaları Pratik ve iletişim: benim favori yerim ve möblelerim, özel bir ev Video çalışması: “Madrid’de 50 m² de Yaşamak” Ünite 4, 60-65
13 Sosyal iletişim; selamlama, vedalaşma, rica, izin, özür Şimdiki Zaman “estar + gerundio” Ünite 5 66-71
14 “Prestar, dar, pedir, pasar, traer, poner y tener” fiillerinin kullanımı Şimdiki zamanda düzenli ve düzensiz fiiller Pratik ve iletişim: “İş Arıyorum”, “Bir Uçakta”, “Onu Nasıl Söylersin” Video Çalışması: Bir kısa metraj “Flechazos” Ünite 5 72-75 Ünite 5 76-79
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Aula Internacional Plus 2, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100