Almanca II (GER202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Almanca II GER202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
GER201
Dersin Dili Almanca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, GER201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Almanca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • yönergeleri okuyabilecek ve takip edebilir, • okuma becerilerini geliştirir,
  • Konuşma: • günlük faaliyetler hakkında konuşabilir, • geçmişte yapılmış olan faaliyetler hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla dil kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
  • Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı Ders tanıtım kitapçığı
2 Modul 5 / Lektion 13 Wir suchen das Hotel Maritim Duyma: Yol Tarifleri Konuşma: yönler; birinden yardım isteme Şehirdeki kurumlar ve yerler Yer belirten edatlar Ders kitabı sayfa:9-12
3 Modul 5 / Lektion 14 Wie findest du Ottos Haus? Konuşma: ev açıklama ve değerlendirme Okuma: ev ilanları Yazma: E posta yaz İyelik zamirleri Ders kitabı sayfa: 13-16
4 Modul 5 / Lektion 15 In Giesing wohnt das Leben Konuşun: bir yeri değerlendirme Okuma: Blog Dativ alan fiiller ve kişi zamirleri Ders kitabı sayfa: 17-19
5 Modul 6 / Lektion 16 Wir haben hier ein Problem Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteme; özür dilemek Okuma / Yazma: E-posta: randevu alma ve erteleme Zaman belirten edatlar. vor, nach, in, für Ders kitabı sayfa: 25- 28
6 Modul 6 / Lektion 17 Wer will Popstar werden? Konuşma: dilekleri ifade etme ve planlar hakkında konuşma Okuma: gazete metni Yazma: yaratıcı yazma Edatlar: mit ve ohne Modalverb: wollen Ders kitabı sayfa:29 - 32
7 Modul 6 / Lektion 18 Geben Sie ihm doch diesen Tee! Dinleme / konuşma: ağrıyı tanımlama; Tavsiye verme; hastalıklar hakkında konuşma Okuma: Kılavuz Emir cümleleri (Sie) Modalverb: sollen Ders kitabı sayfa: 33-36
8 ARASINAV
9 Modul 7 / Lektion 19 Der hatte doch keinen Bauch! Konuşma: insanları tanımlama; şaşırmak Geçmiş zaman: war, hatte Ayrılamayan fiiler ( geçmiş ) -ung kelime oluşu Ders kitabı sayfa: 41-43
10 Modul 7 / Lektion 20 Komm sofort runter! Konuşma: İstekler ve yönlendirmeler Okuma: Günlük Yazma: Eposta Emir cümleleri ( du/ihr) Kişi zamirleri ( i-hali) Ders kitabı sayfa: 45- 47
11 Modul 7 / Lektion 21 Bei Rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen Konuşma: kişinin fikrini ifade etmesi; kurallar hakkında konuşma Okuma: gazete sütunu Modalverb: dürfen, müssen Ders kitabı sayfa: 49- 51
12 Modul 8 / Lektion 22 Am besten sind seine Schuhe! Dinleme / konuşma: giysiler hakkında konuşma ve onları değerlendirme; İfadeleri güçlendirme Okuma: forum gönderileri Komparativ - Karşılaştırma Ders kitabı sayfa: 57-58
13 Modul 8 / Lektion 23 Ins Wasser gefallen? Konuşma: nedenler belirtmek; hava durumu hakkında konuşma Okuma: Blog Yazma: Kartpostal denn Bağlacı -los kelime oluşumu Ders kitabı sayfa: 61-64
14 Modul 8 / Lektion 24 Ich würde am liebsten jeden Tag feiern. Konuşma: dilekleri ifade etmek; Okuma: tebrik: davetiyeler Dilek kipi: würde Sıra belirten sayılar Ders kitabı sayfa: 65-68
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Menschen A1.2/Kursbuch Arbeitsbuch
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur.
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100