AKTS - Dünya Edebiyatı Çalışmaları: Başyapıtlar
Dünya Edebiyatı Çalışmaları: Başyapıtlar (HUM312) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Edebiyatı Çalışmaları: Başyapıtlar | HUM312 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dünya edebiyatının önde gelen metinlerini içerik ve biçem açısından öğrencilere tanıtmak; öğrencilerin edebi metinleri takdir etme becerilerini geliştirmek ve çeşitli kültürlere ve dünya görüşlerine ait edebi türleri,dönemleri ve yazarları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngiliz, Fransız, Rus gibi dünya edebiyatının önde gelen eserlerinden seçilen bir roman, iki kısa öykü, iki şiir ve bir oyun. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat ve edebiyat incelemesine genel giriş | Prentice Hall,s.4-5; Frye,Baker s.3-6. |
2 | Edebiyat ve edebiyat incelemesine genel giriş | Prentice Hall,s.4-5; Frye,Baker s.3-6. |
3 | Edebi dönemler ve türler | Frye,Baker, pp.8-9;40-41;421-432 |
4 | 1. ve 2. Kısa öyküye giriş | Ders sorumlusu tarafından verilecek |
5 | İki kısa öykünün geri plan ve yazarlarının incelenmesi | Prentice Hall basımı kitaptan ders sorumlusu tarafından belirlenecek |
6 | İki kısa öykünün geri plan ve yazarlarının incelenmesi | Prentice Hall basımı kitaptan ders sorumlusu tarafından belirlenecek |
7 | Tartışma | Prentice Hall, Frye, Baker kitaplarından ders sorumlusu tarafından belirlenecek |
8 | Ara sınav | Prentice Hall, Frye, Baker ve ders sorumlusu tarafından verilen materyaller |
9 | Romana giriş | Frye, Baker 3 ve 9. sayfalar |
10 | Romana giriş | Frye, Baker 3 ve 9. sayfalar |
11 | Romanın geri plan ve yazarının incelenmesi | Ders sorumlusu tarafından verilecek materyaller |
12 | Romanın geri plan ve yazarının incelenmesi | Ders sorumlusu tarafından verilecek materyaller |
13 | Romanın tartışılması | Ders sorumlusu tarafından verilecek materyaller |
14 | Şiire genel giriş ve çözümlenmesi | Prentice Hall 788-789, Frye, Baker 421-427. sayfalar |
15 | Şiirin tartışılması | Prentice Hall, ders sorumlusu tarafından belirlenecek materyaller |
16 | Tiyatro eserine giriş ve çözümlenmesi | Prentice Hall |
17 | Tiyatro eserinin tartışılması | Ders sorumlusu tarafından verilecek materyaller |
18 | Genel Sınav | Prentice Hall, Frye, Baker ve ders sorumlusu tarafından verilen materyaller |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ders Kitabı: Literature. Timeless Voices Timeless Themes ( Gold Level) Prentice Hall,2000. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Literature.Timeless Voices,Timeless Themes ( World Masterpieces) Prentice Hall,2000 |
3. The Practical Imagination: Stories,Poems,Plays. Eds. Frye,Baker,Perkins. Harper and Row,Publishers, New York,1987. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | |||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | |||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | |||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | |||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 105 |