AKTS - Evde Bakım Hemşireliği
Evde Bakım Hemşireliği (NURS413) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Evde Bakım Hemşireliği | NURS413 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; hasta/sağlıklı birey ve ailesinin yaşadıkları ortamda gereksinim duydukları hemşirelik bakım hizmetlerini tanımlama, uygulama ve değerlendirmeyi kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Evde bakım ile ilgili temel kavramlar, evde bakım hizmetlerinde mevcut durum, evde bakım ekibinin görev, yetki ve sorumlulukları, evde bakım hemşireliği ile ilgili yasal düzenlemeler, evde bakım gereksinimi olan bireyler ve öncelikli gruplar, evde bakım vericiler ve yaşadıkları sorunlar, evde bakım modelleri, evde bakım süreci, evde bakım ve sağlığın geliştirilmesi, evde bakımda yaşanan etik sorunlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Evde Bakımın Tanımı, Tarihsel Gelişimi, Temel Kavramlar, Dünyada evde bakımın mevcut durumu | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Türkiye'de Evde Bakımın Mevcut Durumu, Evde bakımın Yürütülmesi, Ülke Örnekleri | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Dünyada evde bakım hemşireliği, Evde bakım ekibinin görev, yetki ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Türkiye’de evde bakım hemşireliği, Evde bakım hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Evde bakım hemşireliği ile ilgili yasal düzenlemeler ve politik konular | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Evde bakım gereksinimi olan bireyler, Evde bakımda öncelikli gruplar | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünyada ve Türkiye’de evde bakım vericiler ve yaşadıkları sorunlar | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Evde bakımda kullanılan modeller | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Evde bakım sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Özel durumlarda evde bakım hizmetleri (İnme, KOAH, kalp hastalıkları, yaşlı) | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Evde bakım hizmetlerinde sağlığın geliştirilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Evde bakımda yaşanan etik sorunlar | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Konuların tekrarı | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nies MA. McEwen M; Community Health Nursing, Promoting Health Populations. WB Saunders Company, 2018. |
---|---|
2. Rice R: Home Care Nursing Practice Concepts And Application. Fourth Edition. Mosby Elseiver, 2018. | |
3. Stanhope M, Lancaster J: Foundation of Nursing in the Community Community-Oriented Practice, Second Edition, Mosby Elsevier, 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |