AKTS - Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon (NURS407) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | NURS407 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ve akreditasyon süreci, akreditasyon standartları, ulusal ve uluslararası akreditasyon kurumları ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kalite ve akreditasyon sürecinin tarihi gelişimi ve temel kavramlar, toplam kalite yönetimi, kalite yönetim süreci, kalite ve akreditasyon standartları, dünyada ve ülkemizde toplam kalite yönetimi uygulamaları, kalite indikatörleri, sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite yönetimi, hasta güvenliği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite ve Akreditasyon İle İlgili Temel Kavramlar | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Dünyada ve Türkiye’de Kalite Yönetiminin Gelişimi | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Toplam Kalite Yönetimi | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Kalite Yönetim Süreci | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Kalite ve Akreditasyon Standartları | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Dünyada Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Türkiye’de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalite Standartlarının Oluşturulması | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Kalite Göstergeleri | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Hemşirelik Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Hemşirelik Hizmetleri İle İlişkili Kalite Göstergeleri | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Hasta Güvenliği | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Örnek Standartlarla Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Örnek Standartlarla Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ellis, P., & Bach, S. (2015) Leadership, Management & Team Working in Nursing. London : SAGE/Learning Matters. |
---|---|
2. Muhsin H.(2016),Toplam Kalite Yönetimi, Seçkin Yayıncılık. | |
Diğer Kaynaklar | 3. http://www.kalite.saglik.gov.tr/TR,7107/yayinlar.html |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 |